Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

LPP planuje 730 mln zł capeksu, wzrost powierzchni o 11% r/r w 2020/2021 

1
Podziel się:

Warszawa, 09.10.2020 (ISBnews) - LPP planuje 730 mln zł nakładów inwestycyjnych w roku obrotowym 2020/2021. Grupa zakłada w tym czasie wzrost powierzchni o 11% r/r tj. do 1 363,5 tys. m2, podało LPP. 

LPP planuje 730 mln zł capeksu, wzrost powierzchni o 11% r/r w 2020/2021 
(Flickr)

"Planowany CAPEX w 2020/21 to 730 mln zł. Na kwotę składają się wydatki na: sklepy stacjonarne 500 mln zł, biura 90 mln zł, logistykę: 60 mln zł, oraz IT: 80 mln zł. W wyniku pandemii COVID-19 wydatki te uległy modyfikacji w stosunku do wcześniej zakładanych przez grupę" - podała spółka w raporcie półrocznym.

W 2020/2021 grupa planuje wzrost powierzchni o 11% r/r tj. do 1 363,5 tys. m2.

"Celem grupy jest rozwój sieci sprzedaży w sklepach tradycyjnych wszystkich marek, przy jednoczesnej optymalizacji powierzchni (zamykanie salonów nierentownych a powiększanie salonów dobrze prosperujących)" - czytamy dalej.

LPP skupi się szczególnie na rozwoju marek: Sinsay, House i Cropp, selektywnym wzroście powierzchni w Polsce, kontynuacji wzrostów w Europie, szczególnie południowo-wschodniej oraz rozwoju powierzchni w rejonie CIS. Jednocześnie planowane wejście na nowy rynek tj. do Macedonii Północnej zostało przesunięte, podano także.

Według oceny spółki, zmiana nawyków zakupowych przez klientów tj. przeniesienie procesów zakupowych do kanału on-line prawdopodobnie nie będzie krótkotrwałym zjawiskiem. Dostosowując się do panującego trendu grupa podjęła działania zmierzające do dalszej ekspansji tego kanału sprzedaży. Rozwój e-commerce zamierza realizować poprzez nowe rynki oraz wykorzystanie w tym kanale wdrożonej technologii RFID w marce Reserved, a także poprzez kolejne usprawnienia w logistyce.

"Uwzględnienie rozwoju tego kanału w ramach strategii grupy będzie mieć wpływ na osiągane wyniki. Dzięki podjętym działaniom grupa planuje, że w 2020/21 podwoi r/r przychody ze sprzedaży internetowej osiągając 2 mld zł" - czytamy także.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
max
4 lata temu
tak płakali na czynsze, a juz planują otwierać następne sklepy ,zobaczyli wyniki z e-handlu i już się przeprosili z galeriami
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
max
4 lata temu
tak płakali na czynsze, a juz planują otwierać następne sklepy ,zobaczyli wyniki z e-handlu i już się przeprosili z galeriami

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.