Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

LPP zainwestuje ponad miliard złotych. Właściciel Reserved chce rozwoju innych marek

13
Podziel się:

Rozwój marek Sinsay, House i Cropp to jeden z głównych celów LPP na lata 2020-2021. Spółka chce zainwestować ponad miliard złotych i osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży. W ostatnim roku miała prawie 10 mld zł przychodu.

Grupa LPP przedstawiła plany na lata 2020-2021.
Grupa LPP przedstawiła plany na lata 2020-2021. (East News, Piotr Mecik/EAST NEWS)

Grupa LPP wstępnie podliczyła wyniki finansowe za ubiegły rok. Przychody wyniosły 9 mld 885 mln zł, co przełożyło się na 5 mld 124 mln zł zysku brutto ze sprzedaży. Zysk operacyjny (EBIT) był na poziomie około 805 mln zł.

Firma przy okazji podtrzymała plany na rok obrotowy 2020/2021. Przewiduje m.in. dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży, poprawę marży operacyjnej i zwiększenie powierzchni sklepów o 16 proc. Nakłady na inwestycje mają pochłonąć 1 mld 120 mln zł.

Firma nie zamierza poprzestawać na polskim rynku. Chce wejść na nowy rynek ze sklepami własnymi. Na celowniku jest Macedonia Północna, w której pierwszy sklep ma być otwarty w drugiej połowie 2020 roku. W efekcie salony marki Reserved będą dostępne w 26 krajach.

Powierzchnia wszystkich sklepów na koniec stycznia 2021 roku ma przekroczyć 1431 tys. metrów kwadratowych. Z tego w Polsce ma zwiększyć się o 4 proc. do 552 tys. metrów kwadratowych. W Europie ma się powiększyć o 21 proc. do 450 tys. metrów kwadratowych.

Zobacz także: Tak się robi modę w Polsce. Zobacz LPP od kuchni

W krajach CIS (takie jak Białoruś, Rosja i Ukraina) powierzchnia sklepów ma zwiększyć się o 31 proc. do 420,9 tys. metrów kwadratowych. Rozwoju LPP nie przewiduje na razie na Bliskim Wschodzie, gdzie salony zajmują około 8,4 tys. metrów kwadratowych.

LPP chce też położyć nacisk na rozwój młodszych marek: Sinsay, House i Cropp. Zdecydowanie ustępują Reserved, którego logo ma 463 salonów. Pod marką Cropp działa 369 sklepów, House - 326, Mohito - 291 i Sinsay - 328.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
giełda na żywo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(13)
WYRÓŻNIONE
FFerd
5 lata temu
Bez inwestycji w jakość , to tylko na wschodzie będą sprzedawać .
Kelo
5 lata temu
Podoba mi się zarządzanie spółką. Wyniki i rozwój robią wrażenie.
wooow
5 lata temu
Zarząd spółki mógłby prowadzić wykłady jak dobrze prowadzić przedsiębiorstwo, maja świetne lata za sobą.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (13)
Hana
5 lata temu
Sinsay dobrze się rozwija i ma bardzo duży potencjał na zagranicznych rynkach, na pewno warto zainwestować.
jota
5 lata temu
Każda z ich marek nadaje się na materiał na sukces IMO.
wiśnia
5 lata temu
Ja uwielbiam wszystkie ich marki, pewnie w innych państwach również by się przyjęły, chociaż wiadomo konkurencja nie śpi.
wooow
5 lata temu
Zarząd spółki mógłby prowadzić wykłady jak dobrze prowadzić przedsiębiorstwo, maja świetne lata za sobą.
Michał
5 lata temu
Pozostałe marki też się dobrze sprzedają, więc faktycznie warto zainwestować zwłaszcza w nowe zagraniczne salony. Cieszy fakt, że ubrania polskiej firmy są dobrze odbieranie też w innych krajach.