Grupa LPP wstępnie podliczyła wyniki finansowe za ubiegły rok. Przychody wyniosły 9 mld 885 mln zł, co przełożyło się na 5 mld 124 mln zł zysku brutto ze sprzedaży. Zysk operacyjny (EBIT) był na poziomie około 805 mln zł.
Firma przy okazji podtrzymała plany na rok obrotowy 2020/2021. Przewiduje m.in. dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży, poprawę marży operacyjnej i zwiększenie powierzchni sklepów o 16 proc. Nakłady na inwestycje mają pochłonąć 1 mld 120 mln zł.
Firma nie zamierza poprzestawać na polskim rynku. Chce wejść na nowy rynek ze sklepami własnymi. Na celowniku jest Macedonia Północna, w której pierwszy sklep ma być otwarty w drugiej połowie 2020 roku. W efekcie salony marki Reserved będą dostępne w 26 krajach.
Powierzchnia wszystkich sklepów na koniec stycznia 2021 roku ma przekroczyć 1431 tys. metrów kwadratowych. Z tego w Polsce ma zwiększyć się o 4 proc. do 552 tys. metrów kwadratowych. W Europie ma się powiększyć o 21 proc. do 450 tys. metrów kwadratowych.
Czytaj więcej: Wyniki LPP. Właściciel Reserved traci na słabym złotym
W krajach CIS (takie jak Białoruś, Rosja i Ukraina) powierzchnia sklepów ma zwiększyć się o 31 proc. do 420,9 tys. metrów kwadratowych. Rozwoju LPP nie przewiduje na razie na Bliskim Wschodzie, gdzie salony zajmują około 8,4 tys. metrów kwadratowych.
LPP chce też położyć nacisk na rozwój młodszych marek: Sinsay, House i Cropp. Zdecydowanie ustępują Reserved, którego logo ma 463 salonów. Pod marką Cropp działa 369 sklepów, House - 326, Mohito - 291 i Sinsay - 328.
Czytaj więcej: Wyniki LPP. Niemcy i Rosjanie oblegają sklepy polskiej sieci
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl