Agora miała w pierwszym kwartale 56,3 mln zł straty netto, a przychody mediowej grupy spadły rok do roku o 50 proc. do 146 mln zł.
Wyniki Agory w pierwszym kwartale w dalszym ciągu pozostawały pod wpływem negatywnych skutków pandemii COVID-19, szczególnie w przypadku działalności sieci kin Helios.
Kina, które były w Polsce były zamknięte od 7 listopada, od piątku wznowiły działalność przy obłożeniu 50 proc. miejsc. Helios otworzył w nocy z czwartku na piątek wszystkie swoje kina.
Przedsprzedaż biletów na pierwszy weekend po wznowieniu działalności kin jest sieci Helios 10-krotnie wyższa niż w lipcu rok temu, kiedy kina zostały uruchomione po pierwszym lockdownie, poinformował członek zarząd Agory Tomasz Jagiełło.
Na nocne seanse w piątek – rozpoczęte tuż po północy – sieć sprzedała 2 tys. biletów, najwięcej w Katowicach i w Warszawie.
Agora spodziewa się - m.in. w związku z otwarciem kin - lepszej drugiej połowy roku. Spółka szacuje, że w całym 2021 roku przychody wzrosną i rozpocznie ona stopniową odbudowę wyników finansowych.
- Ostrożnie mówiąc, chciałbym, żebyśmy w trzecim kwartale osiągnęli 40-50 proc. pełnej mocy kin – tej mocy, którą pamiętamy z 2019 roku – powiedział Jagiełło.
Dodał, że 50-proc. obłożenie bardzo utrudnia osiąganie wyższej frekwencji w prime time, natomiast nie można przeceniać tego limitu, gdyż nawet w najlepszym okresie średnie wykorzystanie foteli w kinach wynosiło ok. 15 proc. - Będziemy musieli mądrzej programować, mądrzej układać repertuar, lepiej wykorzystywać te moce, które mamy. Ale liczymy, że te restrykcje będą coraz mniejsze. (…). Liczymy, że na jesieni będziemy już mogli sprzedawać bilety na wszystkie fotele - dodał.
Zaznaczył też, że kina Helios poszukują obecnie osób do pracy, po tym, jak w okresie przerwy w działalności sieci odeszła prawie połowa załogi.
Agora zakończyła 2020 rok stratą netto wielkości 117 mln zł. W całym ubiegłym roku przychody spadły o 33 proc. do 836,5 mln zł.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej. Jest także wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest także większościowym współwłaścicielem radia Tok FM.