Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|
aktualizacja

Marka firmowana przez Joannę Krupę przynosi miliony. Coraz popularniejsza w internecie

7
Podziel się:

Promowana przez Joannę Krupę bielizna marki Esotiq sprzedaje się coraz lepiej. W 2019 roku firma zainkasowała prawie 180 mln zł.

Joanna Krupa od 2011 roku jest twarzą marki Esotiq.
Joanna Krupa od 2011 roku jest twarzą marki Esotiq. (East News, VIPHOTO/East News)

Od 2011 roku twarzą marki Esotiq (producent bielizny) jest modelka Joanna Krupa. Nie tylko promuje ją, ale też jest współwłaścicielką i dyrektorem kreatywnym. Współpraca ta przynosi wymierne efekty. Niemal z roku na rok wyniki sprzedażowe całej grupy Esotiq & Henderson rosną. Trend ten potwierdzają najnowsze statystyki.

Przychody ze sprzedaży tylko za grudzień 2019 roku wyniosły około 18,5 mln zł. To oznacza wzrost o 17 proc. w porównaniu z końcówką 2018 roku. Jeśli dodamy to do wyników od stycznia do listopada to wyjdzie całoroczna sprzedaż na poziomie 179 mln zł - o 24 mln zł wyższa niż rok wcześniej.

Zobacz także: Zakaz handlu w niedziele. Ucierpiały sklepy z wyposażeniem i budowlane

Firma chwali się m.in. coraz większą sprzedażą w internecie. Tylko z tego źródła wpłynęło do spółki w rok około 16,5 mln zł. Niemal podwoiła wynik sprzed roku. Wzrost wyniósł około 80 proc.

Esotiq & Henderson więcej sprzedaje, ale z każdej zainkasowanej złotówki zostaje firmie na czysto nieco mniej pieniędzy. Pokazuje to marża brutto na sprzedaży, która w całym roku spadła z 63 do 61 proc. To oznacza, że z zakupów, na które klientka wydała 100 zł, firma po uwzględnieniu kosztów zarabia około 61 zł.

Choć sprzedaż w internecie rośnie znacznie szybciej niż w sklepach stacjonarnych, to w salonach klientki ciągle zostawiają najwięcej pieniędzy. Stąd też otwierane są kolejne sklepy. Na koniec 2019 roku łączna powierzchnia sprzedaży wynosiła 18 tys. 835 metrów kwadratowych. Wzrosła o 5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Esotiq posiada 306 salonów w całej grupie, w tym 240 sklepów franczyzowych i 66 własnych oraz 4 e-sklepy. Firma obecna jest nie tylko w Polsce. Sprzedaje też m.in. w Niemczech, trzech krajach bałtyckich oraz ośmiu na Wschodzie (np. Ukraina, Białoruś, Rosja).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
WYRÓŻNIONE
lew1310
5 lata temu
metr kwadratowy powierzchni handlowej daje 10 tys zl rocznie a tyle to wiekszosc straganow warzywnych osiaga bez zadnej reklamy czyli zadna to rewelacja.
qqryq
5 lata temu
Co to za glab kapusciany dopuszcza te teksty do publikacji?? "Rozpromowala" marke!!!! Co raz wiecej smartfonowych polglowkow i zaden z nich nie wie (bo niby skad mialby wiedziec) jacy sa zalosni i smieszni
Hurra!
5 lata temu
A co to za jedna, ta Krupa?... Ja nie wiem i... dobrze mi z tym!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (7)
qqryq
5 lata temu
Co to za glab kapusciany dopuszcza te teksty do publikacji?? "Rozpromowala" marke!!!! Co raz wiecej smartfonowych polglowkow i zaden z nich nie wie (bo niby skad mialby wiedziec) jacy sa zalosni i smieszni
Ja
5 lata temu
Owszem ładna bielizna ale rozlatuje się po kilku praniach
Hurra!
5 lata temu
A co to za jedna, ta Krupa?... Ja nie wiem i... dobrze mi z tym!
Lala
5 lata temu
Dlatego nie kupuje zadnych markowych majtek. Jakbym byla jak ona, to nosilabym worki gumowe, by schowac plastik pod nim
olo
5 lata temu
To ta stara baba jeszcze dycha