Od 2011 roku twarzą marki Esotiq (producent bielizny) jest modelka Joanna Krupa. Nie tylko promuje ją, ale też jest współwłaścicielką i dyrektorem kreatywnym. Współpraca ta przynosi wymierne efekty. Niemal z roku na rok wyniki sprzedażowe całej grupy Esotiq & Henderson rosną. Trend ten potwierdzają najnowsze statystyki.
Przychody ze sprzedaży tylko za grudzień 2019 roku wyniosły około 18,5 mln zł. To oznacza wzrost o 17 proc. w porównaniu z końcówką 2018 roku. Jeśli dodamy to do wyników od stycznia do listopada to wyjdzie całoroczna sprzedaż na poziomie 179 mln zł - o 24 mln zł wyższa niż rok wcześniej.
Firma chwali się m.in. coraz większą sprzedażą w internecie. Tylko z tego źródła wpłynęło do spółki w rok około 16,5 mln zł. Niemal podwoiła wynik sprzed roku. Wzrost wyniósł około 80 proc.
Esotiq & Henderson więcej sprzedaje, ale z każdej zainkasowanej złotówki zostaje firmie na czysto nieco mniej pieniędzy. Pokazuje to marża brutto na sprzedaży, która w całym roku spadła z 63 do 61 proc. To oznacza, że z zakupów, na które klientka wydała 100 zł, firma po uwzględnieniu kosztów zarabia około 61 zł.
Choć sprzedaż w internecie rośnie znacznie szybciej niż w sklepach stacjonarnych, to w salonach klientki ciągle zostawiają najwięcej pieniędzy. Stąd też otwierane są kolejne sklepy. Na koniec 2019 roku łączna powierzchnia sprzedaży wynosiła 18 tys. 835 metrów kwadratowych. Wzrosła o 5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Esotiq posiada 306 salonów w całej grupie, w tym 240 sklepów franczyzowych i 66 własnych oraz 4 e-sklepy. Firma obecna jest nie tylko w Polsce. Sprzedaje też m.in. w Niemczech, trzech krajach bałtyckich oraz ośmiu na Wschodzie (np. Ukraina, Białoruś, Rosja).
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl