Spółka Redan, która jest właścicielem sieci dyskontów odzieżowych Textilmarket oraz marek Top Secret, Troll i Drywash, szykuje zmiany. Zapowiedziała "przegląd opcji strategicznych" w firmie, które mają poprawić wyniki. Na początek zarząd rozważa wyłączenie całości lub części segmentu dyskontowego skupionego w spółce zależnej TXM.
W takiej sytuacji z Redanu zostałby wyłączony Textilmarket, którego wyniki już nie byłyby liczone z np. statystykami sprzedaży sklepów z logiem Top Secret. Będą w dwóch odrębnych podmiotach. Redan nie wyklucza przy tym sprzedaży całego segmentu dyskontów odzieżowych.
"Podstawowym powodem przeglądu opcji strategicznych jest konieczność zapewnienia finansowania dla segmentu modowego, co jest utrudnione w sytuacji obciążania sprawozdania skonsolidowanego grupy wynikami generowanymi przez TXM SA" - czytamy w komunikacie Redanu.
TXM textilmarket to druga największa na polskim rynku sieć odzieżowych sklepów dyskontowych. Mimo to miała ostatnio spore problemy. Dla poprawy wyników władze zapowiadały już wiele miesięcy temu zmiany i restrukturyzację. Błędne wdrożenie oprogramowania obsługującego sieć sklepów TXM w 2017 toku prawie doprowadziło do jej upadku.
W ostatnim czasie Redan promował głównie markę Top Secret. Zapowiedział też otwarcie około 20 nowych salonów w tym roku. W styczniu władze chwaliły się wzrostem sprzedaży w okresie świątecznym o 5 proc. Tylko w grudniu nabywców znalazła odzież tej marki o wartości 27 mln zł.
Tak się robi modę w Polsce. Zobacz LPP od kuchni
- Sprzedaż segmentu modowego w grudniu oceniamy pozytywnie. Wprowadziliśmy na większą skalę ofertę prezentową oraz party, które sprzedawały się dobrze, choć w niższych cenach niż zakładaliśmy. Dobrze przyjęta została przez klientów także kolekcja męska. Z kolei w sprzedaży online realizowaliśmy zamówienia jeszcze przez praktycznie cały tydzień przedświąteczny, podczas gdy rok temu w tym tygodniu było ich zdecydowanie mniej - komentował wyniki Bogusz Kruszyński, prezes Redanu.
Według ostatnich danych łączna powierzchnia salonów sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash wynosi niecałe 38 tys. metrów kwadratowych W całym 2018 roku sprzedaż w nich wyniosła blisko 242 mln zł - o 4 proc. więcej niż w 2017 roku.
W tym samym czasie sprzedaż w segmencie dyskontowym TXM spadła o 8 proc. Łączne przychody były wyższe niż w modzie, bo wyniosły 353 mln zł, ale wynikało to m.in. z blisko 3-krotnie większej powierzchni sprzedaży. Prawie 390 sklepów TXM zajmuje w sumie ponad 100 tys. metrów kwadratowych.
W oficjalnym komunikacie zarząd Redanu podkreśla, że razie jeszcze nie podjęto żadnych ostatecznych decyzji co do opcji strategicznych i rozdzielenia segmentów modowych oraz dyskontów. Daje sobie też czas, nie określając konkretnych terminów na podjęcie działań.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl