Litewska Maxima Grupe robi porządki na polskim rynku. Sfinalizowała właśnie połączenie dobrze znanej marki Stokrotka z mniejszą, liczącą 36 sklepów siecią o nazwie Sano. Wszystkie będą działać pod logiem pierwszej z nich.
Z komunikatu Stokrotki wynika, że zmiana nazwy sklepów Sano będzie przebiegała stopniowo, a zakończenie procesu planowane jest do połowy tego roku. Wszystkie punkty zlokalizowane są w północno-zachodniej części Polski. Rocznie cała sieć Sano generuje przychody rzędu 70 mln euro. Takim wynikiem mogły się pochwalić w 2017 roku. Nowsze dane nie są dostępne.
Chwilę wcześniej, bo pod koniec 2018 roku, została przeprowadzona integracja należącej do Maxima Grupe sieci Aldik. Tym samym około 30 sklepów zmieniło logo na Stokrotkę.
- Niebawem zakończymy połączenie naszych trzech sieci działających w Polsce, tak aby działały pod jedną nazwą. Wybraliśmy markę Stokrotka, ponieważ nazwa ta jest dobrze znana, lubiana przez klientów i ma mocną pozycję w segmencie sklepów osiedlowych. Teraz rozpoczniemy kolejny etap naszej działalności w Polsce, skupiając się na poprawie naszej pracy i otwieraniu nowych lokalizacji - zapowiedział Dalius Misinas, prezes Maxima Grupe.
W planach na 2019 rok Maxima Grupe ma otwarcie nowych 120-140 sklepów. Z tego duża część przypadnie na Polskę, choć Litwini tego nie precyzują. Grupa działa jeszcze w czterech krajach: Bułgarii, Estonii, Łotwie i Litwie. Na rozwój w nich chce przeznaczyć ponad 100 mln euro.
Po integracji i otwarciu nowych punktów Stokrotka posiada około 560 sklepów. Szacuje się, że stanowi to około 20 proc. całego polskiego rynku sklepów "blisko-domowych".
Wcześniej Stokrotka należała do notowanego na warszawskiej giełdzie holdingu Emperia. W 2017 roku akcje przejęła Maxima Grupe i wycofała spółkę z GPW.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl