"Jesteśmy bardzo zadowoleni z wynegocjowanego zakupu nowych linii produkcyjnych, dzięki czemu nowy zakład będzie mógł wystartować bardzo szybko - na przełomie 2021/2022, aby korzystać na wysokich cenach rękawic. Obserwujemy ogromny, niezaspokojony globalny popyt na rękawice jednorazowe, który jest szacowany na ponad 200 mld sztuk rocznie, czyli 40% obecnych światowych mocy produkcyjnych. Krytycznie niskie pozostają także poziomy zapasów we wszystkich krajach, dlatego też spodziewamy się dobrej koniunktury" - powiedział prezes Wiesław Żyznowski, cytowany w komunikacie.
Mercator zakłada, że nowa fabryka uzyska pełną zdolność produkcyjną w pierwszym półroczu 2022 r.
"Nowy zakład produkcyjny to pierwszy duży element naszej strategii rozwoju 2021+. Kolejne będziemy sukcesywnie ogłaszać. Mogę zapewnić, że pracujemy nad dużymi projektami, istotnie zwiększającymi wielokierunkowo potencjał biznesowy Grupy Mercator Medical" - dodał.
Nowy zakład produkcyjny powstanie na terenie należącym do tajlandzkiej spółki Grupy Mercator Medical, na którym funkcjonują już dwa zakłady o łącznej mocy wytwórczej ponad 3 mld rękawic rocznie. Nowa fabryka będzie dedykowana produkcji wysokomarżowych rękawic industrialnych i będzie wytwarzać ponad 0,8 mld rękawic rocznie, a łączne moce produkcyjne grupy przekroczą 3,9 mld rękawic rocznie, podano.
"Inwestycja będzie warta około 150 mln zł i sfinansujemy ją w pełni ze środków własnych. Na koniec trzeciego kwartału zeszłego roku spłaciliśmy przedterminowo wszystkie kredyty inwestycyjne (75,5 mln zł), a na koniec czwartego kwartału dysponowaliśmy ponad pół miliarda złotych gotówki netto. Jesteśmy gotowi na inwestycje, a nasz potencjał jest dodatkowo wspierany przez zyski generowane na bieżąco" - wyjaśnił CFO Witold Kruszewski, cytowany w komunikacie.
Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 540 mln zł w 2019 r.