"W I kwartale zanotowaliśmy dobre wyniki, satysfakcjonujące zarząd Mercor. Mamy jednocześnie na uwadze fakt, że reprezentowana przez nas branża zazwyczaj dość późno reaguje na kryzys. Stawiamy na silną dywersyfikację, optymalizację, by w jak największym stopniu przygotować się na nieuniknione zmiany koniunktury, które mogą nas potencjalnie dotknąć w późniejszych okresach. Dostosowujemy się na poziomie finansowym, organizacyjnym, produktowym do nowych wyzwań rynkowych post-Covid. Zgodnie ze strategią będziemy ciąć koszty, jednocześnie intensyfikując sprzedaż i usprawniając działanie organizacji na wszystkich poziomach" - powiedział prezes Krzysztof Krempeć, cytowany w komunikacie.
Zysk operacyjny wyniósł 10,63 mln zł wobec 7,2 mln zł zysku rok wcześniej, natomiast EBITDA 14,07 mln zł wobec 9,92 mln zł w I kw. r. obr. 2019/2020.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 92,11 mln zł w I kw. 2020/2021 wobec 87,31 mln zł rok wcześniej.
"W I kwartale 2020/21 grupa wypracowała 5-proc. wzrost sprzedaży, za granicą sprzedaż wzrosła o 6%, natomiast w kraju o 5%. Sprzedaż w Polsce stanowiła na koniec czerwca 2020 54% przychodów grupy, a sprzedaż zagraniczna 46%. W okresie kwiecień-czerwiec 2020 wartość nowych zamówień grupy wyniosła 90 mln zł (-9% r/r). Grupa na większości rynków zagranicznych odnotowała wzrosty sprzedaży - najwyższe procentowo na rynku rosyjskim (+45% r/r), czeskim i słowackim (+16% r/r), oraz węgierskim (+11% r/r). Niższe przychody odnotowano w Hiszpanii (-17% r/r) i na małym rynku działalności - w Rumunii (-17% r/r)" - czytamy także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto z działalności kontynuowanej w I kw. 2020/2021 wyniósł 4,25 mln zł wobec 1,74 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Mercor celuje w ugruntowanie pozycji lidera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz umacnianie swojej pozycji jednego z głównych europejskich graczy na rynku biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r.