" W lutym 2020 roku sprzedano obligacje:
- 3-miesięczne (OTS0520) - 571,7 mln zł,
- 2-letnie (DOS0222) - 373,9 mln zł,
- 3-letnie (TOZ0223) - 26,1 mln zł,
- 4-letnie (COI0224) - 1 081,1 mln zł,
- 10-letnie (EDO0230) - 221,8 mln zł" - czytamy w komunikacie.
Największą popularnością cieszyły się obligacje 4-letnie. Nabywcy indywidualni przeznaczyli na ich zakup kwotę 1 081,1 mln zł (47% udział w strukturze sprzedaży). Zainteresowaniem cieszyły się również obligacje 3-miesięczne (25%) i 2-letnie (16%). W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje 10-letnie (10%) oraz 3-letnie (1%).
Na zakup obligacji rodzinnych dedykowanych beneficjentom programu Rodzina 500+ przeznaczono 18,4 mln zł. Obligacje rodzinne kierowane są wyłącznie do osób otrzymujących świadczenie w ramach programu Rodzina 500+, które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci. Beneficjenci programu mogą nabywać ten rodzaj obligacji do wysokości kwoty przyznanego świadczenia wychowawczego. Obligacje rodzinne są dostępne w ciągłej sprzedaży, zatem ich zakupu można dokonać w dowolnym momencie.
""W lutym sprzedaż skarbowych obligacji oszczędnościowych osiągnęła wartość blisko 2,3 mld zł. Luty jest zatem miesiącem, w którym po raz kolejny został przekroczony pułap 2 mld zł. Dobry wynik sprzedaży pokazuje, że rośnie grupa oszczędzających dostrzegająca zalety obligacji skarbowych. Nasze obligacje to przede wszystkim pełne bezpieczeństwo i gwarantowany zysk przy elastycznym dostępie do oszczędności. Popularność obligacji skarbowych jest niewątpliwie związana z dobrym dopasowaniem do indywidualnych potrzeb oszczędzających" - skomentował wiceminister finansów Piotr Nowak, cytowany w komunikacie.
Przypomniał, że 19 marca odbędzie się losowanie premii pieniężnych.
"Spośród nabytych obligacji wylosowanych zostanie aż 62 216 premii o wartości 2,24 mln zł. Wyniki losowania będzie można sprawdzić na stronie internetowej skarbowych obligacji oszczędnościowych www.obligacjeskarbowe.pl" - dodał Nowak.