"Dzisiaj sytuację mamy taką, że [...] Morska Stocznia 'Gryfia' ucieknie do przodu i będzie poczyniona duża inwestycja. Chciałem [...] poinformować, że wczoraj została podpisana umowa między Morską Stocznią Remontową 'Gryfia', Funduszem Rozwoju Spółek i Stocznią Szczecińską na budowę nowego, dużego doku - większego niż ten, który mamy, który zapewni Morskiej Stoczni Remontowej 'Gryfia' dalsze funkcjonowanie " - powiedział Zaremba podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Zaremba podkreślił, że przy budowie doku wymagane są inwestycje wokół, hydrotechniczne, budowa tam, przedłużenie nabrzeża, przygotowanie także i zabezpieczenie innych części nieruchomości w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie.
"Te pieniądze musimy my jako Gryfia pozyskać sami. Dlatego zwróciliśmy się do naszego właściciela z prośbą, żeby walne zgromadzenie akcjonariuszy wydało zgodę na wszczęcie procedury zbycia części majątku Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu" - powiedział.
"My ten majątek ze Świnoujścia z naszej części, czyli doki, sprzęt pływający, czyli wszystko, co będzie nam potrzebne, całą infrastrukturę, musimy przenieść i chcemy przenieść do Szczecina, żeby mieć pełne portfolio doków" - dodał.
Zaznaczył, że "tym większa jest zdolność operacyjna stoczni remontowej, im większy ma dok".
"Być albo nie być 'Gryfii' jest kumulacja majątku w Szczecinie, jest posadowienie nowego doku i jest kontynuacja tej podstawowej działalności, jaką są remonty statków z modernizacją" - podsumował prezes.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. posiada dwa zakłady produkcyjne zlokalizowane w Szczecinie i Świnoujściu, umożliwiające kompleksowe remonty i przebudowy dużych statków handlowych, promów pasażerskich oraz specjalistycznych jednostek wielozadaniowych.