Attention Insight ma już ponad 5 tys. użytkowników, głównie w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Skandynawii. Teraz, wraz z nowymi inwestorami, spółka inwestuje w sprzedaż i ofertę na polskim rynku. Do tego, wraz z rozwojem handlu elektronicznego w czasie pandemii i ograniczonymi możliwościami fizycznego prowadzenia badań konsumenckich, platforma Attention Insight zainwestuje w rozwój, w tym w ulepszania technologii AI i gromadzenia nowych danych na temat eye-trackingu w przypadku stron www i kreacji reklamowych, podano w komunikacie.
"W tym roku dotrzemy do kolejnych 15 000 użytkowników - specjalistów od marketingu, agencji, mediów informacyjnych i firm zajmujących się handlem elektronicznym. Skoncentrujemy się bardziej na ogromnym i szczególnie perspektywicznym polskim rynku oraz polskich agencjach za pośrednictwem naszego warszawskiego oddziału. Mimo to nie ograniczamy się geograficznie i nie oczekujemy rozwoju na całym świecie. Będziemy nadal doskonalić funkcjonalność produktu, zbiory danych, technologie oparte na sztucznej inteligencji i głębokim uczeniu się. Będziemy również szukać nowych możliwości na szczególnie ważnym rynku urządzeń mobilnych" - powiedziała współzałożycielka Attention Insight Kamil Jokubait, cytowana w komunikacie.
Według Jokubait, pandemia przyspieszyła przechodzenie firm w kierunku handlu elektronicznego, a pytania dotyczące optymalizacji doświadczeń użytkowników są ważniejsze w internecie niż w sklepach fizycznych.
"Z tego powodu oferowane przez Attention Insight rozwiązania AI, pozwalające na efektywne badania konsumenckie bez bezpośredniego zaangażowania ludzi, mają ogromny potencjał na konkurencyjnym i dynamicznie rozwijającym się rynku. Attention Insight pomaga bowiem marketerom i projektantom automatycznie wykrywać, które obrazy znalezione w witrynach internetowych, reklamach zewnętrznych lub innych środowiskach najbardziej przyciągają uwagę użytkowników. Attention Insight analizuje grafiki i daje rekomendacje oparte na bazie danych zawierającej ponad 30 tys. obrazów ocenionych w badaniach eye-trackingowych. W ten sposób wyniki są uzyskiwane natychmiast, bez konieczności inwestowania sprzęt i badania" - czytamy dalej.
Zdaniem partnera w Movens VC Artura Banacha, Attention Insight zrewolucjonizuje sposób, w jaki marketerzy, graficy czy specjaliści od UX/UI pracują nad kampaniami czy stronami internetowymi.
"Dzięki analizie projektu przed uruchomieniem, każdą kreację można zoptymalizować nawet 100 razy szybciej i efektywniej kosztowo szybciej i w wielu przypadkach jeszcze przed jej uruchomieniem. Jesteśmy zachwyceni globalnym wzrostem firmy, entuzjastycznymi recenzjami klientów i doskonałymi wynikami kampanii serwisach Appsumo czy ProductHunt" - dodał Banach.
"Wspieramy Attention Insight, ponieważ wierzymy, że ich technologia i produkty mają ogromny potencjał w coraz bardziej zorientowanym wizualnie świecie biznesu i konsumentów" - podsumował partner w Open Circle Capital Jens Damsgaard.
Open Circe Capital to litewska firma zarządzająca funduszami typu venture. Dokonuje inwestycji kapitałowych w litewskie start-upy na wczesnym etapie rozwoju z globalnymi ambicjami i celem inwestowania w innowacyjne i przełomowe technologie.
Movens VC wspiera młode polskie firmy technologiczne z potencjałem międzynarodowym w pierwszych krokach skalowania sprzedaży. Fundusz skupia się na spółkach potrzebujących od 1 mln do 4 mln zł, działających wPolsce, w szczególności na podmiotach funkcjonujących oparciu o algorytmy uczenia maszynowego i AI, rewolucjonizujących sposób funkcjonowania dużych branż.