Termin składania ofert w postępowaniu mija 20 lutego br.
Zamówienie podzielono na dwa zadania. Jedno z nich obejmuje dostawę 31 elektrycznych miejskich autobusów standardowych (o długości ok. 12 metrów), w których znajdzie się miejsce dla nie mniej niż 70 pasażerów (miejsc siedzących ma być co najmniej 20). Drugie zadanie dotyczy dostawy 6 autobusów przegubowych (o długości ok. 18 metrów) - każdym z tych pojazdów będzie mogło podróżować co najmniej 110 pasażerów, a miejsc siedzących ma być nie mniej niż 30. Wszystkie dostarczane pojazdy mają mieć możliwość ładowania magazynu energii zarówno poprzez wtyczki (system plug-in), jak i pantografy, poinformowano.
Autobusy zostaną wyposażone w system informacji pasażerskiej - będą posiadały czytelne tablice kierunkowe, wewnętrzne wyświetlacze LED, system zapowiedzi głosowych, a przyciski będą oznakowane w alfabecie Braille'a. Zainstalowany zostanie system monitoringu oraz bramki liczące pasażerów, a także monitory informacji publicznej, na których będą prezentowane m.in. ważne wiadomości na temat funkcjonowania komunikacji. Standardowo już, w pojazdach będzie miejsce przygotowane z myślą o pasażerach na wózku inwalidzkim, miejsce do przewozu rowerów oraz ładowarki USB, podano także.
Dofinansowanie na zakup autobusów elektrycznych przyznano w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, oś priorytetowa VI "Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach", działanie 6.1 "Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach", czytamy również.
Infrastruktura niezbędna do ładowania autobusów (m.in. ładowarki zajezdniowe, pantografowe oraz mobilne) będzie stanowić przedmiot odrębnego zamówienia, podsumowano.