Pod koniec kwietnia LPP wypowiedziało umowy najmu dotyczące 30 proc. powierzchni handlowej. Sklepy te nie zostały otwarte na początku maja, kiedy wznowiono działanie galerii. Do 21 maja LPP udało się porozumieć z wynajmującymi w kwestii 10 proc. powierzchni. W czwartek sieć poinformowała, że zawarła kolejne porozumienia.
– Udało się uzyskać porozumienie z kolejnymi 10 proc. Pozostało jeszcze ostatnie 10 proc. powierzchni do sfinalizowania – poinformował Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu. Dodał, że negocjacje toczą się głównie z galeriami w dużych miastach, odpowiadającymi za 17-18 proc. obrotów.
– Ciągle negocjujemy z właścicielami centrów handlowych. Liczymy, że negocjacje zostaną zakończone w lipcu – powiedział Lutkiewicz.
Dodał, że z tygodnia na tydzień widać rosnący trend odwiedzalności sklepów. W mniejszych miejscowościach Polacy chętnej wracają do dużych sklepów, ale w dużych miastach, gdzie klienci częściej kupują przez Internet, galerie są w połowie puste. Wiceprezes zwrócił też uwagę, że kupujący wybierają teraz inny rodzaj towarów. Większym zainteresowaniem cieszy się odzież ponadczasowa, uniwersalna, a mniejszym elegancka.
LPP ocenia na ten moment, że w 2020 roku spadek przychodów nie powinien być większy niż 20 proc. – Naszym celem na ten rok jest uchronić się przed spadkiem przychodów większym niż 30 proc. Na tę chwilę wydaje się, że to pesymistyczne założenie. Patrząc na dane sprzedażowe w czerwcu, można powiedzieć, że spadek nie powinien być większy niż 20 proc. – powiedział wiceprezes.
W trzech pierwszych tygodniach czerwca sprzedaż LPP w sklepach stacjonarnych spadła o 41 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok temu. Za to w kanale e-commerce wzrosła o 110 proc. Łączny spadek sprzedaży (stacjonarnej oraz e-commerce) wyniósł w tym czasie 23 proc. Sprzedaż internetowa coraz bardziej przesuwa się w kierunku urządzeń mobilnych. Ruch ze smartfonów odpowiada za 80 proc. wizyt w sklepach internetowych LPP oraz generuje 60 proc. sprzedaży online.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie