Bundesliga należy do najatrakcyjniejszych praw sportowych w Polsce, ze względu na grę Roberta Lewandowskiego, jednej z największych osobowości polskiego sportu, dla Bayernu Monachium, podkreślono.
Według danych Bundesligi, baza fanów niemieckiej ligi w Polsce liczy 4,6 mln osób. Popularność Bundesligi gwałtownie wzrosła w 2010 roku, kiedy Robert Lewandowski przeniósł się do Borussii Dortmund, a następnie w 2014 roku do Bayernu Monachium, gdzie stał się jednym z najlepszych napastników na świecie, przypomniano w materiale.
"Bundesliga to prawa do transmisji sportowych kategorii AAA w Polsce i ta umowa ujawnia nasze ambicje dla Viaplay na tym szybko rosnącym rynku. Zamierzamy objąć pozycję lidera w Polsce i szybko przekształcić rynek streamingu przy pomocy zakupu kolejnych praw. Dodatkowo, Viaplay zaoferuje tysiące godzin lokalnej, nordyckiej i międzynarodowej zawartości w momencie startu. Wizją NENT Group jest zostanie europejskim mistrzem streamingu, a polscy widzowie mogą spodziewać się odkrywania porywającego i konkurencyjnie wycenionego serwisu" - powiedział prezes i CEO NENT Group Anders Jensen, cytowany w komunikacie.
"Polscy kibice mają głęboko zakorzenioną pasję dla Bundesligi, rozwiniętą przez lata dzięki wielu wysokiej jakości graczom pochodzącym z Polski, takim jak Jan Furtok, Jakub Błaszczykowski, Łukasz Piszczek i oczywiście Robert Lewandowski. Jesteśmy wyjątkowo zadowoleni, że Bundesliga będzie jedną z flagowych ofert Viaplay" - dodał CEO Bundesliga International Robert Klein.
Obecnie 25% z 13,8 mln gospodarstw domowych w Polsce posiada subskrypcję serwisu streamingowego i spodziewany jest wzrost tej liczby do znacznie ponad 40% w 2025 roku, przy czym obecna średnia 1,5 subskrypcji na gospodarstwo domowe również powinna wzrosnąć, wynika z materiału.
Nordic Entertainment Group (NENT Group) to wiodący dostawca rozrywki w regionie nordyckim, posiadający serwisy streamingowe, kanały telewizyjne i stacje radiowe. Spółka zlokalizowana jest w Sztokholmie i notowana na giełdzie Nasdaq Stockholm.