Rok temu pandemia zamknęła ludzi w domach na całym świecie. Skorzystały na tym m.in. serwisy wideo takie jak Netflix, które notowały gigantyczny wzrost liczby nowych widzów. Zarabiały więc potężne pieniądze.
Jednocześnie COVID-19 mocno ograniczył możliwości produkcji nowych treści, co zdaniem przedstawicieli Netfliksa teraz skutkuje dużo mniejszymi przyrostami nowych widzów. Najnowsze dane pokazują, że w pierwszych trzech miesiącach tego roku w serwisie zarejestrowało się niecałe 4 mln nowych użytkowników na całym świecie.
Czytaj więcej: Koniec OFE. Sprawdź, ile zarobił twój fundusz
Dużo? Tylko z pozoru. Eksperci spodziewali się, że Netflix pochwali się ponad 6 mln nowych subskrybentów - wskazuje Reuters. Na dodatek, perspektywy na drugi kwartał są jeszcze gorsze. Przedstawiciele Netfliksa szacują, że od kwietnia do czerwca przybędzie im tylko około miliona widzów, a do tej pory mówiło się o liczbach blisko pięciokrotnie większych.
Analitycy cytowani przez agencję Reuters przewidują, że ludzie będą spędzać mniej czasu na oglądaniu filmów, ponieważ akcja szczepień nabiera tempa i coraz więcej osób wychodzi z domów, korzystając z lepszej pogody.
Warto też zauważyć, że konkurencja na rynku VOD (wideo na żądanie) rośnie. Widzowie więc rozpraszają swoją uwagę na różne platformy. Według Kantar Media, udział Netfliksa w wyborach podejmowanych przez nowych abonentów w USA spadł do 8,5 proc. z ponad 16 proc. w tym samym okresie poprzedniego roku.
Te informacje mocno zaniepokoiły inwestorów giełdowych, którzy w ostatnich 12 pandemicznych miesiącach pakowali dużo pieniędzy w akcje Netfliksa. Środowa sesja giełdowa w USA ruszy za kilka godzin, ale już teraz widać, że szykuje się ostry zjazd notowań.
Około godz. 9.00 czasu polskiego wycena akcji na podstawie zleceń składanych przez inwestorów między sesjami jest na poziomie 501 dolarów. To oznacza blisko 9-procentową przecenę w porównaniu z ceną na zamknięciu wtorkowej sesji.
Netflix miał na koniec marca 207,6 mln subskrybentów na świecie. W pierwszym kwartale zanotował 7,16 mld dolarów przychodów ze sprzedaży. Na czysto zarobił w tym czasie 1,71 mld dolarów. W obu przypadkach dość wyraźnie poprawił się w porównaniu z wynikami z analogicznego okresu poprzedniego roku.