Braster przyjął nową strategię i wznawia plany przeprowadzenia emisji akcji, którą zawiesił we wrześniu - poinformował prezes spółki Marcin Halicki. Oferta publiczna ma zostać przeprowadzona w pierwszym kwartale 2015 roku.
_ - Rada nadzorcza zatwierdziła nową strategię spółki i rozpoczynamy prace nad zapewnieniem finansowania jej celów. Wznawiamy emisję, planujemy, że dojdzie do niej w I kwartale 2015 r. _ - powiedział Halicki na konferencji prasowej.
Pod koniec września Braster zawiesił planowaną emisję akcji serii F i przenosiny na główny rynek ze względu na poziom kursu spółki. Zamiar przeprowadzenia oferty publicznej i przeniesienia notowań z NewConnect zarząd spółki ogłosił w czerwcu.
_ - Prospekt został już złożony w KNF, ale postępowanie w sprawie jego zatwierdzenia spółka zawiesiła. Musimy go uzupełnić o elementy nowej strategii i postępowanie zostanie wznowione _ - powiedział prezes.
Prezes poinformował, że wartość planowanych nakładów inwestycyjny nie zmienia się znacząco w porównaniu do poprzedniej strategii, podobnie jak założenia oferty. Zmodyfikowane zostaną cele emisji.
Strategia Brastera opublikowana w czerwcu 2014 r. zakładała potrzeby inwestycyjne na poziomie _ małych kilkudziesięciu złotych _. Wydatki te miały być sfinansowane przez dotacje (spółka liczyła na kilkanaście milionów złotych), prywatną emisję akcji z kwietnia (pozyskano 6,5 mln zł) oraz planowaną publiczną emisję.
W październiku zmienił się zarząd spółki. Dotychczasowy prezes Maciej Pawelczuk zrezygnował, a na jego miejsce powołano Marcina Halickiego.
Nowa strategia spółki zakłada wprowadzenie w drugiej połowie 2016 r. urządzenia Tester Braster na polski rynek. W pierwszej kolejności ma ono być kierowane do odbiorców indywidualnych, do użytku domowego. Poprzednio spółka chciała rozpocząć komercjalizację produktu od gabinetów lekarskich.
W 2017 r. Braster chce rozpocząć sprzedaż na wybranych rynkach UE, a w 2018 r. w całej Unii oraz w USA. Urządzenie przeznaczone do gabinetów lekarskich zostać wprowadzone rok-dwa po Testerze dla odbiorcy indywidualnego.
Prezes poinformował, że spółka docelowo chce generować ok. 70 proc. przychodów z usług telemedycznych związanych z korzystaniem z Testera, a pozostałe ze sprzedaży samego urządzenia.
Braster został powołany w 2008 r. w celu przeprowadzenia badań przemysłowych mających na celu opracowanie i przygotowanie do seryjnej produkcji medycznego testera termograficznego, przeznaczonego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi (Tester Braster).
- ZOBACZ, co na nowym forum internauci piszą o spółce Braster i o pozostałych spółkach z GPW