*Spółka EMLAB, świadcząca usługi w obszarze marketingu doświadczeń, zawarła umowę dotyczącą sprzedaży 10 proc. udziałów w agencji Eskadra, informuje spółka. *
Udziały te zostały kupione wcześniej za 120 tys. zł, ze środków pozyskanych z emisji akcji. Z kolei umowa sprzedaży opiewa na 400 tys. zł. Oznacza to, że EMLAB zrealizował w niespełna 5 miesiące zwrot na tej inwestycji w wysokości ponad 200 proc.
EMLAB w momencie zakupu udziałów w firmie Eskadra deklarował, że będzie chciał, o ile będzie to możliwe, zwiększać swoje zaangażowanie w tej firmie. Negocjacje prowadzone od sierpnia br. nie przyniosły jednak powodzenia i EMLAB zdecydował się sprzedaż posiadany pakiet udziałów.
Spółka pomimo sytuacji na światowych rynkach nie zmieniła również prognozy wyników. Prognoza na 2008 r. spółki EMLAB zakłada 20,5 mln zł przychodów (29-proc. wzrost) i 2,05 mln zł zysku brutto (34-proc.).
_ Oczywiście obserwujemy spowolnienie w całej branży marketingowej. Czwarty kwartał, jest tradycyjnie najlepszy w większości firm marketingowych, jednak już teraz wiele firm odczuwa skutki kryzysu _ - mówi prezes spółki, Julian Kozankiewicz.