Kurs akcji spółki Symbio Polska, producenta i przetwórcy żywności ekologicznej, wzrósł na otwarciu w pierwszym dniu notowań na rynku NewConnect o 2,36 proc. do 9,98 złotych.
W ramach oferty prywatnej nowi akcjonariusze objęli 65 tys. akcji serii C, stanowiących 7 proc. kapitału spółki. Cena emisyjna wynosiła 9,75 zł.
Symbio Polska pozyskał z emisji 637 tys. zł. Środki chce przeznaczyć głównie na rozwój działalności detalicznej, zwiększenie palety produktów, rozszerzenie dystrybucji i działu handlowego.
Obecnie 90 proc. przychodów Symbio stanowi sprzedaż surowców, a 10 proc. sprzedaż detaliczna. W przyszłości te proporcje mają się zmienić na korzyść sprzedaży detalicznej.
Przedstawiciele spółki informowali, że spółka planuje utworzenie w pierwszym kwartale przyszłego roku joint venture z włoskim partnerem.
Spółka informowała też wcześniej, że nie wyklucza przeprowadzenia w przyszłym roku kolejnej emisji akcji, której wartość mogłaby wynieść 2-4 mln zł. Środki mogłyby zostać przeznaczone na rozwój działalności na rynku mołdawskim i ukraińskim.
W 2007 roku spółka miała ponad 14 mln zł przychodów. W tym roku przychody mają wynieść ok. 18 mln zł. Spółka chce też wypracować ok. 0,2 mln zł zysku netto.
Symbio Polska działa od 10 lat. Jest jednym z większych producentów i przetwórców żywności ekologicznych w Europie. Swoje produkty sprzedaje na rynkach europejskich i amerykańskim.
Współpracuje z ponad 300 gospodarstwami rolnymi. Swoje produkty sprzedaje poprzez sieci sklepów ekologicznych, sieci supermarketów i supermarketów premium, łącznie w około 250 placówkach.