"Zawarcie porozumienia było wynikiem wypracowania pomiędzy emitentem a zamawiającym konsensusu polegającego na rozwiązaniu umowy za porozumieniem stron, co umożliwiło ograniczenie możliwości dochodzenia roszczeń przez strony względem siebie z tytułu umowy. W szczególności zgodnie z porozumieniem żadna ze stron nie wypłaci drugiej żadnej rekompensaty ani zwrotu kosztów z tytułu lub w związku z rozwiązanym umowy, a strony nie mają wobec siebie żadnych roszczeń w związku z umową i jej rozwiązaniem" - czytamy w komunikacie.
Na mocy porozumienia strony postanowiły o wzajemnych zwolnieniu siebie z zobowiązań wynikających z umowy, z zastrzeżeniem postanowień o zachowaniu poufności.
"Na mocy porozumienia emitent zobowiązał się do usunięcia na własny koszt do 30 kwietnia 2021 r. wszelkich urządzeń związanych z systemem rowerów miejskich, które zostały przez niego zbudowane, a których usunięcia zażąda zamawiający, a zamawiający zwróci emitentowi wszelkie posiadane przez niego wyposażenie i sprzęt będące własnością emitenta" - czytamy dalej.
W sierpniu 2019 r. Nextbike Polska uruchomił w Oulu system rowerów miejskich IV generacji, na podstawie umowy zawartej w kwietniu 2019 r. W maju 2020 r. spółka informowała o braku możliwości przedstawienia gwarancji bankowej jako zabezpieczenia należytego wykonania umowy i trwających rozmowach w przedmiocie jej renegocjowania.
Nextbike Polska w restrukturyzacji jest numerem jeden na polskim rynku miejskich systemów rowerowych pod względem liczby rowerów (ok. 80% udziału w rynku). Spółka jest operatorem systemów rowerów miejskich w kilkudziesięciu miastach i miejscowościach w Polsce, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2017 r.