Od lutego 2019 roku Orlen Deutschland odbiera towary od dwóch dostawców: Edeka Foodservice Convenience oraz DTV Tabak. Pierwszy z nich obsługuje Edeka, czyli największą sieć sklepów w Niemczech, liczącą 4,1 tys. placówek i kontrolującą jedną piątą rynku, z obrotami 52 mld euro rocznie. Dla porównania, Biedronka ma w Polsce 3 tys. sklepów.
W ocenie Orlen Deutschland, nowe umowy pozwolą zwiększyć zakres produktów dostępnych na stacjach paliw pod marką "Star". Edeka będzie odpowiedzialna za dostawy produktów spożywczych, a DTV za produkty tytoniowe oraz segment usług przedpłaconych (pre-paid).
- W firmach Edeka Foodservice Convenience i DTV Tabak zyskaliśmy dwóch silnych partnerów w dwóch obszarach produktowych, co pomoże nam aktywnie kształtować wzrost naszej marki stacji paliw. Obaj charakteryzują się elastycznością logistyczną, silną motywacją i chęcią współpracy. Razem będziemy nadal wyznaczać standardy w zaopatrzeniu- - powiedział prezes Orlen Deutschland Waldemar Bogusch.
Zobacz też: Diesel w Niemczech tańszy niż w Polsce. Ekspert: to chwilowe
Orlen Deutschland z siedzibą w Elmshorn koło Hamburga działa na rynku niemieckim od 2003 roku i zarządza siecią ponad 580 stacji paliw, funkcjonujących pod marką "Star".
Dostawy produktów realizowane przez EDEKA będą miały miejsce dwa razy w tygodniu, a czasami trzy razy. Orlen Deutschland zapowiada też dalszy rozwój współpracy z tą firmą, w tym wspólny rozwój nowych konceptów żywnościowych.
W Polsce sieć sklepów Orlenu pod marką O!Shop liczy 354 placówek i w 2019 roku ma się powiększyć o aż 180. Tę markę koncern planował rozwijać za granicą i najwyraźniej umowa z dostawcami jest tego etapem. Głównym dostawcą dla polskich sklepów Orlenu jest Eurocash, właściciel m.in. sieci Delikatesy Centrum i Mila.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl