Zysk operacyjny wyniósł 1,19 mln euro wobec 1,44 mln euro zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA sięgnął 1,3 mln euro i był o 14% niższy r/r.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 56,31 mln euro w III kw. 2019 r. wobec 60 mln euro rok wcześniej.
W I-III kw. 2019 r. spółka miała 1,34 mln euro skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 5,66 mln euro zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 139,57 mln euro w porównaniu z 140,24 mln euro rok wcześniej.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2019 r. z usług Grupy Novaturas skorzystało 238 tys. osób, tj. o 2,3% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spadek dotyczył przede wszystkim rynku litewskiego, gdzie z oferty Novaturasa skorzystało o 7,9% mniej klientów niż rok wcześniej. W pozostałych krajach bałtyckich grupa zdołała utrzymać dodatnią dynamikę sprzedaży - na Łotwie liczba klientów wzrosła o ponad 9%, a w Estonii o 1,4%, podano w komunikacie.
"Bieżący rok jest drugim z rzędu, w którym obserwujemy nadpodaż na rynku usług turystycznych w krajach bałtyckich. Wynika ona głównie z dwóch powodów. Po pierwsze, bardzo dynamiczny wzrost rynku w poprzednich latach przyciągnął nowych graczy, co istotnie zwiększyło konkurencję. Z drugiej strony, popyt na wczasy zagraniczne wyhamował z powodu upalnego lata, które zachęciło mieszkańców krajów bałtyckich do skorzystania z lokalnej oferty turystycznej" - skomentowała prezes Audron Keinyt, cytowana w komunikacie.
Novaturas jest największym operatorem turystycznym na Litwie, Łotwie i w Estonii zarówno pod względem wartości sprzedaży, jak i liczby pasażerów. Grupa ma ponad 40% udziału w regionie w rynku zorganizowanych lotów czarterowych. Spółka zadebiutowała na GPW w 2018 r.