"Zmiana dzieje się teraz - pod wpływem cyfryzacji rynek mediów znajduje się w przełomowym momencie. Cieszę się, że będę mogła z pozycji prezesa zarządu PMPG Polskie Media S.A. przeprowadzić holding działający na rynku tradycyjnych i nowych mediów przez proces zmian technologicznych i wyzwań ery cyfrowej" - powiedziała Weiss, cytowana w komunikacie.
"Spółki mediowe stają się dziś spółkami technologicznymi. O ile publikacje wytwarzane są w formie tradycyjnej, o tyle w modelu dystrybucji prasy nastąpiła radykalna zmiana - stanie się ona w najbliższych latach całkowicie cyfrowa i kluczowa w sposobie interakcji czytelnika z treścią" - dodała prezes.
Podkreśliła, że dołącza do zespołu PMPG - spółki, która "tak odważnie i stanowczo postawiła na cyfryzację".
"W moim odczuciu jej dodatkowym atutem jest jej transparentność jako podmiotu notowanego na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także siła marki i posiadanych brandów oraz jakość tworzonych treści, co przy właściwej strategii czyni ją podmiotem jeszcze bardziej atrakcyjnym w oczach przyszłych inwestorów i akcjonariuszy" - oceniła Weiss.
Założyciel i większościowy akcjonariusz spółki Michał M. Lisiecki zwrócił uwagę, że nowa prezes zarządu przez ostatnie trzydzieści lat piastowała wysokie funkcje zarządcze w spółkach technologicznych.
"Jest przedsiębiorczym i zorientowanym na wyniki liderem, posiadającym wyczucie biznesowe i zdolność do przekształcania działalności i napędzania wzrostu na różnych rynkach, na co wskazuje wiele zrealizowanych przez nią z sukcesem projektów. Przekonałem się o tym osobiście przy wspólnej pracy z Uniwersytetem Stanforda i UPTC w Kalifornii. Od kilku miesięcy Ilona Weiss współpracuje z Zespołem PMPG w roli konsultanta, aktywnie uczestnicząc w rozpoczętej przez spółkę transformacji cyfrowej. Świat stał się dziś szybki i cyfrowy - tym samym cieszę się, że możemy wspólnie czerpać z międzynarodowego doświadczenia Ilony Weiss w naszych strukturach od teraz jako prezesa" - powiedział Lisiecki.
Podkreślił, że kompetencje, jakie zdobyła współpracując z liderami technologicznymi w Europie, USA czy w Azji, mają kluczowe znaczenie dla poszerzenia zasięgu firmy poprzez nowe, innowacyjne kanały dystrybucji i partnerstwa, a także budowania jej pozycji i globalnych ambicji.
Decyzja rady nadzorczej o powołaniu Ilony Weiss na stanowisko prezesa zarządu (z dniem 1 stycznia 2021 r/) jest związana z przyjętą na początku roku strategią, której celem jest transformacja cyfrowa GK PMPG Polskie Media, wskazano także w materiale.
Ilona Weiss karierę zawodową rozpoczęła w 1992 roku w Banku Handlowym w Warszawie. W latach 1993-1996 pracowała w spółce Telekomunikacja Polska, gdzie współtworzyła plany rozwojowe i inwestycyjne. Od 1996 do 2006 roku zajmowała kierownicze stanowiska w dziale finansowym grupy Alcatel. Po globalnej fuzji Alcatel-Lucent w 2006 roku objęła stanowisko menedżera finansowego odpowiedzialnego za unifikację zasad sprawozdawczości finansowej połączonych firm w Polsce oraz konsolidację. Była dyrektorem finansowym w spółce Sage (2008-2010), gdzie odpowiadała za zarządzanie strategiczne i operacyjne finansami grupy w Polsce. Pełniła funkcję wiceprezes zarządu w spółce Sygnity w latach 2010-2012. Była m.in. partnerem do spraw inwestycji w grupie MCI Capital (2012-2014). W latach 2012-2014 Ilona Weiss pełniła funkcję wiceprezesa zarządu Grupy ABC Data, w latach 2015-2016 prezesa zarządu w ABC Data Germany, a w latach 2015-2019 funkcję prezesa zarządu Grupy ABC Data. Pod jej przywództwem Grupa ABC Data urosła do rangi
lidera w dystrybucji sprzętu IT na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. W 2016 r. wypracowała najwyższe przychody w całym sektorze IT w Polsce, a także największą wartość sprzedaży sprzętu (według raportu ITwiz Best 100). W 2016 r. firma rozwinęła kompetencje z zakresu VAD (Value Added Distributor). W tym samym roku została pierwszym oficjalnym dystrybutorem Xiaomi w Unii Europejskiej. W kolejnym roku uruchomiła własną platformę ABC Data Cloud oferując zaawansowane usługi IT realizowane w oparciu o model chmurowy, natomiast w 2018 została wyłącznym dystrybutorem rozwiązań Alibaba Cloud w Europie, przypomniano też w komunikacie.
Rada nadzorcza spółki podjęła dziś także uchwałę w sprawie powołania od 1 stycznia 2021 r. Jolanty Kloc do pełnienia funkcji wiceprezesa zarządu ds. finansowych spółki PMPG Polskie Media.
"Jolanta Kloc dołączyła do PMPG Polskie Media S.A. we wrześniu 2020 r., obejmując stanowisko dyrektora finansowego. Jest menedżerem z wieloletnim doświadczeniem na wyższych stanowiskach kierowniczych m.in. członka rady nadzorczej, wiceprezesa zarządu ds. finansowych, dyrektora finansowego, głównej księgowej, głównego specjalisty ds. księgowości. Brała udział w licznych projektach restrukturyzacji firm m.in. organizacyjnej i finansowej. Posiada praktyczny i teoretyczny warsztat z zakresu zarządzania organizacją, w szczególności zarządzania finansami" - czytamy w komunikacie.
Przez wiele lat była związana z Grupą ZE PAK (spółka kontrolowana przez Zbigniewa Solorza) gdzie odpowiadała za tworzenie i wdrażanie strategii finansowej, opracowywanie rocznych i wieloletnich budżetów i planów finansowych oraz nadzór nad pracą działu finansowo-księgowego, kontrolingu i kadr. W latach 1991-2001 pracowała na stanowisku głównej księgowej w Energoinwest. Od 2001 roku związana była z Grupą Kapitałową Zespołu Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin, podano także w materiale.
PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika "Wprost" oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika "Do Rzeczy" oraz magazynu "Historia Do Rzeczy".