Analitycy Newzoo szacują, że globalny rynek gier w 2020 roku wygeneruje przychody w wysokości 159,3 mld dolarów, co oznacza wzrost rok do roku o 9,3 proc. Ich zdaniem, w czasie epidemii koronawirusa gry stały się dla wielu ucieczką i wypełnieniem czasu, a wydatki na nie wzrosły. Drugim istotnym czynnikiem, który ma wpływ na prognozy na ten rok jest planowane wprowadzenie konsoli kolejnej generacji - Playstation oraz Xbox'a.
W wyniku pandemii wszystkie segmenty gier odnotowały wzrost przychodów, ale największy wzrost odnotowano w grach mobilnych. W sumie w 2020 roku gry mobilne wygenerują przychody w wysokości 77,2 mld dolarów, co oznacza wzrost o 13,3 proc. rok do roku.
Zdaniem analityków, istnieje kilka powodów, dla których gry mobilne będą cieszyły się większym wzrostem przychodów niż gry na PC i konsole. Gry mobilne mają najniższą barierę wejścia: ponad dwie piąte światowej populacji ma smartfona, a wiele tytułów mobilnych jest dostępnych za darmo. Drugim jest tymczasowe zamknięcie kawiarni dla graczy z powodu pandemii. Po trzecie, proces tworzenia aplikacji mobilnych jest mniej złożony, a zatem rzadziej występują opóźnienia z powodu zakłóceń związanych z COVID-19.
Zaangażowanie w gry mobilne wzrośnie jeszcze szybciej niż przychody. Analitycy zauważają, że trudno przekonwertować graczy mobilnych na płatników. Ogółem w 2020 roku będzie 2,6 miliarda mobilnych graczy, z czego tylko 38 proc. zapłaci za gry. Oczekują również, że korekta po pandemii będzie najbardziej widoczna właśnie w segmencie mobilnym ze względu na niższą barierę wejścia i wynikającą z tego niższą barierę wyjścia.
Przychody z gier konsolowych wzrosną o 6,8 proc. rok do roku do 45,2 mld dolarów, z ponad 729 milionami graczy. Analitycy spodziewają się problemów z dystrybucją fizyczną gier. Część premier może być w związku z tym przekładana, tak jak miało to miejsce w przypadku dwóch gier na konsolę: "The Last of Us 2" oraz "Ghost of Tsushima".
Wartość rynku gier komputerowych, napędzanego przez 1,3 miliarda graczy, wzrośnie natomiast w 2020 roku o 4,8 proc. rok do roku do 36,9 mld dolarów. Wzrost ten można niemal w całości przypisać ograniczeniom związanym z epidemią.
We wszystkich trzech segmentach (na komputery PC, konsole i urządzenia mobilne) prawie połowa wydatków konsumenckich na gry w 2020 roku będzie pochodzić z Chin i USA. Wzrost będzie jednak napędzany przez rynki wschodzące w regionach takich jak Ameryka Łacińska i Azja-Pacyfik w Nadchodzących latach.
Rynek gier będzie nadal rósł w kolejnych latach, przekraczając 200 mld dolarów na koniec 2023 roku. Ze względu na nową generację konsol wzrost przychodów z gier konsolowych będzie stale rósł z każdym rokiem. Gry mobilne będą nadal najszybciej rozwijającym się segmentem.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie