Tylko w czwartym kwartale przychody Monnari spadły o 38 proc. do 59,1 mln zł. Natomiast w całym 2020 roku spadek przychodów wyniósł 26 proc.
Jak podaje sieć odzieżowa, wynik jest obciążony skutkami pandemii koronawirusa oraz wprowadzonymi wielotygodniowymi zakazami w handlu w galeriach.
Dodatkowo, w związku z rosnącymi zapasami sprzedaż była prowadzona ze znaczącymi rabatami, co negatywnie wpłynęło na marżę brutto na sprzedaży, która za rok 2020 spadła do poziomu 53 proc. z 57 proc. rok wcześniej.
Monnari podkreśla też, że w okresach otwarcia centrów handlowych ich odwiedzalność drastycznie spadła, co dodatkowo negatywnie wpłynęło na wyniki. W 2020 roku w całej sieci odnotowano spadek wejść do salonów o 7,7 mln osób czyli o ponad 33 proc. W czwartym kwartale ten spadek wynosił 3,2 mln osób, czyli ponad 43 proc. Dane dotyczą całej grupy kapitałowej Monnari.
Monnari jest w trakcie postępowania o wsparcie z tarczy antykryzysowej przewidzianej dla dużych firm z Polskiego Funduszu Rozwoju, przypomniano. Monnari istnieje od 2000 roku, a na GPW spółka jest notowana od 2006 r.