Helena Helmersson, dyrektorka generalna Hennes & Mauritz (H&M), wyznaczyła sobie ambitny cel podwojenia sprzedaży do 2030 r. To zaskoczyło rynek. Wszystko dzieje się po tym, jak szefowa marki zmieniła politykę rabatową w firmie i obniżyła wolumen niesprzedanego towaru - pisze "Bloomberg". To duże osiągnięcie, gdyż producent kilka lat temu musiał zmierzyć się z niemałym kryzysem.
H&M wychodzi z kryzysu i ma dalekosiężne plany
Jak pisaliśmy na money.pl, znana marka odzieżowa tylko w samej Szwecji w 2016 r. spaliła 19 ton ubrań. Problem jednak ciągnął się latami. Wartość niesprzedanego towaru H&M (określany stock-in-trade) miał w pierwszej połowie 2018 r. wzrosnąć o 11 proc., z 3,1 do 3,5 mld euro.
Trzy lata temu z dokumentów, do których dotarli dziennikarze magazynu śledczego telewizji ZDF - "Frontal 21" i miesięcznik "WirtschaftsWoche", wynikało, że ok. 100 tys. ubrań zostało na zlecenie H&M zniszczonych.
"Niechodliwy towar jest nowym wyzwaniem dla H&M" - to miał być jeden z cytatów z wewnętrznej dokumentacji firmy. Teraz jednak widać zmianę.
Nowa dyrektorka generalna, która zaczęła kierować H&M na początku pandemii, ma duże plany. W ciągu trzech najbliższych lat chce osiągnąć marżę operacyjną powyżej 10 proc.
Została sprowadzona do firmy, by zastąpić wnuka założyciela H&M w styczniu 2020 roku i zaczęła od razu działać. Jednym z pierwszych ruchów było zmniejszenie liczby sklepów szwedzkiej firmy.
H&M otworzy pierwszy sklep w metaverse
Ale to nie koniec. Producent jako pierwsza międzynarodowa marka otworzył również detaliczny sklep z ubraniami w metaverse, w którym klienci mogą kupować ubrania dostępne jedynie w wirtualnym świecie.
Sklep znajduje się w Ceek City stworzonym przez Ceek VR. Jest to firma łącząca metaverse z kryptowalutami, pozwalającymi na dokonywanie zakupów zarówno w świecie cyfrowym, jak i tym prawdziwym.
"Ubrania, które będą pojawiały się w digitalowym sklepie H&M, będą dostępne jedynie dla awatarów użytkowników platformy. Nie będzie w nim możliwości dokonania np. zakupu ubrań z dostawą do domu. Stacjonarne sklepy H&M będą za to oferowały możliwość zakupu ubrań wirtualnych, dla naszych postaci" - pisał swojego czasu Press.