"Ostatnim dużym rynkiem europejskim, na którym Oknoplast nie był obecny jest Hiszpania. Teraz uznaliśmy, że to najlepszy czas, żeby się na nim pojawić" - powiedział Placek podczas wideokonferencji prasowej.
"Dziś jako pierwsza polska firma z branży PVC, wchodzimy na nowy rynek inaczej, przejmując największego producenta okien PVC w Hiszpanii - Ampuero" - dodał.
Oknoplast wskazuje, że okna PVC mają ok. 10-proc. udział w produkcji okien w Hiszpanii wobec ponad połowy w Europie. Jednak spółka chce budować popularność tych produktów, tak jak to zrobiła we Włoszech, przypomniał prezes.
Ampuero rozpoczęło produkcję okien PVC w 1992 r. W 2016 r. firma zwiększyła moce produkcyjne o 100% i obecnie dysponuje 20 000 m2 powierzchni produkcyjno-magazynowej. Rocznie produkuje ok. 200 tys. okien, zatrudnia 225 pracowników. W latach 2019 i 2020 osiągała prawie 36 mln euro sprzedaży.
"W przeciągu 5 lat chcemy podwoić obrót firmy do ok. 70 mln euro" - zapowiedział Placek.
"Wybór Ampuero jest nieprzypadkowy. Jest liderem rynku hiszpańskiego. Zdobycie pozycji lidera, jak wynika z naszych doświadczeń, zajmuje ok. 10 lat. Teraz chcieliśmy to robić szybciej. Ampuero ma najbardziej rozpoznawalną markę. Będziemy chcieli sprzedawać też na Portugalię i Francję, a potem dzięki niej wejść na rynki Ameryki Południowej" - powiedział także prezes.
Grupa Oknoplast to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Prowadzi działalność na 13 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Włoch i Węgier. W portfolio grupy znajdują się okna, drzwi tarasowe i drzwi zewnętrzne z PVC i aluminium, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów.