Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Orange Polska: Nowa umowa dot. używania marki Orange zaakceptowana przez RN

1
Podziel się:

Nowa umowa dotycząca używania marki Orange w latach 2021-2030 została pozytywnie zaopiniowana przez radę nadzorczą Orange Polska (w głosowaniu mogli brać udział tylko jej członkowie niezależni), podała spółka. Umowa została uzgodniona i będzie podpisana pomiędzy Orange Polska i Orange Brand Services Limited przed końcem bieżącego roku. Obecnie obowiązująca umowa wygasa z końcem 2020 roku.

Orange Polska: Nowa umowa dot. używania marki Orange zaakceptowana przez RN

"Zgodnie z umową opłata licencyjna będzie wynosić 1,6% przychodów ze sprzedaży towarów i usług sprzedawanych pod marką Orange poprzez kanały sprzedaży detalicznej Orange Polska, z wyjątkiem towarów i usług stacjonarnej telefonii głosowej, dla których opłata licencyjna wynosić będzie 0,8%, do momentu, gdy udział przychodów z usług konwergentnych w całości skonsolidowanych przychodów Orange Polska przekroczy 21,8%" - czytamy w komunikacie.

Orange to globalna marka obsługująca ponad 260 mln klientów i obecna na 29 rynkach. W światowym rankingu marek BrandZ wyceniana jest na ponad 20 mld USD, co czyni ją jedną z 10 najbardziej wartościowych marek telekomunikacyjnych na świecie. Według zewnętrznych badań rynkowych przeprowadzonych w lipcu 2020 r., Orange była marką pierwszego wyboru dla polskich konsumentów w zakresie usług konwergentnych, światłowodu, mobilnego dostępu szerokopasmowego i mobilnych abonamentowych usług głosowych. Marka Orange jest kluczowa w realizacji strategii Orange Polska, dalszej konsolidacji pozycji rynkowej Orange Polska oraz do tworzenia wartości dla wszystkich interesariuszy, podkreślono.

"Niezależnej oceny umowy dokonała firma PwC, wydając opinię, że z finansowego punktu widzenia warunki umowy są godziwe dla Orange Polska. W następstwie tego umowa uzyskała pozytywną opinię niezależnych członków rady nadzorczej Orange Polska" - podsumowano.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
My?Nick
4 lata temu
i tak się goli kraj z pieniędzy i nie udaje się wprowadzić podatku obrotowego
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
My?Nick
4 lata temu
i tak się goli kraj z pieniędzy i nie udaje się wprowadzić podatku obrotowego