Orange poprawił sprzedaż pierwszy raz od 13 lat. Prezes mówi o przełomie na rynku

Mimo nienajlepszej końcówki, Orange w całym 2019 roku poprawił zarówno wyniki sprzedaży jak i wypracował 91 mln zł zysku. Prezes spółki mówi o przełomie na rynku telekomunikacyjnym - operatorzy mobilni przyjęli podejście "więcej za więcej".

Orange poprawił sprzedaż pierwszy raz od 13 lat. Prezes mówi o przełomie na rynku
Źródło zdjęć: © East News | Jan Bielecki/East News
Damian Słomski

Orange jest jednym z największych dostawców usług telekomunikacyjnych w Polsce. Według najnowszych danych z końca grudnia baza operatora składała się z 15 mln 284 tys. kart SIM. W tym około 5 mln to były karty pre-paid i blisko dwukrotnie więcej abonamentów. Z usług telefonii stacjonarnej korzysta nieco ponad 3 mln klientów, a z internetu światłowodowego 520 tys.

Jak przekłada się to na finanse? Spółka Orange nie zaliczy końcówki roku do udanych. W czwartym kwartale, mimo wzrostu sprzedaży o 76 mln zł w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku, spółka odnotowała straty. Koszty działalności przekroczyły przychody o 186 mln zł.

Lepiej wypada bilans 12 miesięcy. W całym 2019 roku udało się spółce wyjść na plus. Zysk netto wyniósł 91 mln zł, co oznacza poprawę w stosunku do 2018. Złożyły się na to przychody ze sprzedaży w łącznej kwocie prawie 11,5 mld zł.

Rejestracja pojazdu przez e-urząd. Minister: musimy poczekać na przepisy

"Proces powrotu Orange Polska na ścieżkę wzrostów przebiega zgodnie z planem. Mam wielką przyjemność poinformować o tym, że w 2019 roku utrzymaliśmy wzrost: nasz wskaźnik rentowności operacyjnej zwiększył się drugi rok z rzędu. Ponadto, zaraportowaliśmy wzrost przychodów po raz pierwszy od 13 lat" - skomentował wyniki prezes Jean-François Fallacher.

Dodał, że rok 2019 przyniósł przełom na rynku telekomunikacyjnym w Polsce: operatorzy mobilni przyjęli podejście "więcej za więcej".

"Cieszy nas, że nasza ukierunkowana na wartość strategia została dobrze przyjęta przez klientów Orange Polska. W abonamentowych usługach głosowych liczba przyłączeń netto była wyższa, a wskaźnik odejść niższy niż w 2018 roku" - wskazał prezes.

Jean-François Fallacher podkreślił też, że czwarty kwartał był rekordowy pod względem sprzedaży oferty światłowodowej: liczba przyłączeń netto sięgnęła 47 tys. Po wzroście w ubiegłym roku o ponad 40 proc., klienci usług światłowodowych stanowią już 20 proc. całkowitej bazy klientów stacjonarnego dostępu do Internetu.

Orange sporo inwestuje. Sieć światłowodowa to część większej całości. Całkowite nakłady na inwestycje spółki w 2019 roku wyniosły 2 mld 140 mln zł. Ze względu na dalsze inwestycje spółka poinformowała, że niezmiennie nie będzie dzielić się zyskami z inwestorami. W całości pójdą na rozwój.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:money.pl
orangewynikiwiadomości

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (33)