"Od początku istnienia spółki, czyli od 2006 roku, sprzedaż zawsze rosła. Tak też miało to miejsce od początku 2020 roku, a w pierwszej połowie marca sprzedaż biła wszelkie dotychczasowe rekordy. Jednak ograniczenia wprowadzone 14 marca br., związane z handlem w czasie pandemii COVID-19, zmieniły w ciągu 24 godzin sytuację w sklepach naszej sieci. Sklep internetowy Organic24.pl wystrzelił jak z rakiety i nie był w stanie realizować ciągle napływających zamówień, więc wprowadzone zostały istotne ograniczenia asortymentowe, by móc jednak te zamówienia realizować. Sklepy przy ulicach i na osiedlach również odnotowały duże, często wręcz wyśmienite wzrosty sprzedaży. Niestety jednak - dotychczasowa siła handlowa spółki tkwiąca w sklepach zlokalizowanych w galeriach handlowych stopniała o ponad 52% (w niektórych sklepach nawet o 90%), co w efekcie końcowym dało duży spadek sprzedaży całej spółki. Dlatego też zarząd zdecydował o natychmiastowym skupieniu się nad wykorzystaniem ogromnego potencjału popytowego, jaki
widać w innych kanałach sprzedaży" - czytamy w komunikacie.
Spółka wynajęła na terenie Warszawy nowy magazyn, dedykowany wyłącznie sprzedaży internetowej sklepu Organic24.pl. Magazyn ma kubaturę 6 tys. m3, jest 10 razy większy od obecnego i będzie największym obiektem w Polsce, specjalizującym się w sprzedaży żywności i produktów ekologicznych on-line. Założeniem jest oferowanie pełnego asortymentu jaki jest w ofercie spółki, czyli kilku tysięcy produktów, łącznie ze wszystkimi świeżymi artykułami takimi jak wędliny, mięso, nabiał, pieczywo, sery, warzywa i owoce czy dania gotowe, podano także.
"Obecnie trwają ostatnie przygotowania do rozpoczęcia działalności w nowym obiekcie - planowanej na początek maja" - dodano.
Równolegle spółka opracowała, przetestowała i "od zaraz" uruchamia w wielu sklepach na terenie Polski nowe możliwości bezpiecznego i wygodnego sposobu realizacji zakupów, w 3 wariantach: Click & Collect, Click & Drop oraz Click & Drive, gdzie: Click - to zamówienie od klienta, składane dowolnie przez telefon, FB, mail; Collect - odbiór osobisty w sklepie lub pod sklepem; Drop - odbiór osobisty, ale z włożeniem zakupów do bagażnika samochodu klienta na parkingu pod sklepem; Drive - dostawa do domu klienta, wyjaśniono.
Organic Farma Zdrowia to sieć samoobsługowych delikatesów z produktami ekologicznymi. Sieć składa się z 31 delikatesów stacjonarnych i sklepu on-line. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2008 r.