Dzięki podpisanym w lipcu umowom, flota transportowa spółki Orlen Paliwa z grupy kapitałowej PKN Orlen zwiększy się do końca roku o sześć autocystern do transportu paliw płynnych, czyli oleju napędowego i oleju opałowego oraz 42 naczepy-cysterny do przewozu gazu płynnego (LPG) - podał Orlen.
- Znacząco wzmacniamy nasz potencjał przewozowy. Dzięki zakupom nowoczesnego sprzętu będziemy mniej zależni od zewnętrznych firm przewożących nasze paliwa i LPG, a także zwiększymy elastyczność dostaw i zdolność operacyjną. Chcemy się rozwijać, sprzedawać więcej, zdobywać nowych klientów, a przy tym dbać o jakość i bezpieczeństwo dostaw. Bez inwestycji w logistykę nie byłoby to możliwe - powiedział Jakub Opara, członek zarządu ds. logistyki w Orlen Paliwa.
W Polsce 23 proc. transportu Orlenu odbywa się drogami, a większość (52 proc. transportu) rurociągami. Podobnie jest w Czechach. Gorzej jest z infrastrukturą w Niemczech, gdzie firma wykorzystuje prawie wyłącznie transport ciężarówkami (94 proc. transportu). Wszystko wskazuje na to, że uniezależniać Orlen będzie się chciał od pośredników właśnie na tym rynku.
Zobacz też: Trefne paliwo z Rosji. Polscy kierowcy mają powody do obaw?
Pierwsza z umów, podpisana 5 lipca z firmą Eurocomplex Trucks, przewiduje produkcję i dostawę sześciu autocystern do transportu paliw o pojemności 18 tys. litrów każda. Pojazdy na podwoziu Renault będą zabudowane cysterną wykonaną przez polski oddział spółki Stokota.
Kolejna umowa, zawarta 12 lipca z Hoyer Polska, obejmuje wykonanie i dostawę 22 naczep-cystern do przewozu LPG, każda o pojemności 48 tys. litrów. Ich produkcją zajmie się czeska firma VPS.
Ostatni z kontraktów, z 18 lipca z firmą BC-LDS z Ostrowca Świętokrzyskiego, dotyczy produkcji 20 naczep-cystern do przewozu LPG, każda o pojemności 48 tys. litrów.
- Szczególnie istotny jest dla nas zakup najnowszej generacji cystern do transportu gazu płynnego, który znacząco zwiększy nasze zdolności przewozowe, usprawni obsługę obecnych i przyszłych klientów z sektora LPG, a także otworzy przed nami nowe możliwości operacyjne. Nasze zdolności przewozu gazu płynnego własnym transportem wzrosną z 3 proc. do ok. 40 proc. - dodał dyrektor biura logistyki Orlen Paliwa Michał Ziętara.
Pierwsze dostawy nowego sprzętu rozpoczną się już we wrześniu, a zakończone mają być do końca 2019 roku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl