Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Orlen wraca na rynek transportowy. Oszczędzi 25 mln zł rocznie

222
Podziel się:

Kilka lat temu Orlen pozbył się swoich "mocy transportowych", ale teraz znów inwestuje w tej branży. Sfinalizował właśnie przejęcie spółki z flotą ponad 200 ciężarówek i 550 kierowców.

Orlen wraca na rynek transportowy. Oszczędzi 25 mln zł rocznie
PKN Orlen sfinalizował przejęcie 100 proc. udziałów spółki transportowej OTP. (Wikimedia Commons, Radosław Drożdżewski (Zwiadowca21), (CC BY-SA 3.0))

PKN Orlen sfinalizował przejęcie spółki transportowej OTP. To największy przewoźnik drogowy paliw płynnych w Polsce. Zarząd szacuje, że pozwoli to na oszczędności rzędu 25 mln zł rocznie.

Korzyści mają wynikać z "odbudowy własnych mocy transportowych w strukturach koncernu oraz planowanej centralizacji zarządzania logistyką drogową".

Warto zauważyć, że przejęta przez Orlen spółka OTP powstała na bazie majątku spółki Orlen Transport, który został sprzedany w 2015 roku.

Zobacz także: Inflacja w Polsce się rozpędza. Dane potwierdzają, wydatki rodzin znacznie wzrosły

W 2019 roku spółka OTP przewiozła prawie 6 mln metrów sześciennych paliw. Dysponuje flotą ponad 200 zestawów do przewozu towarów niebezpiecznych ADR klasy II i III. Zatrudnia blisko 700 pracowników, w tym ponad 550 kierowców.

- Inwestujemy w rozwój obszarów, które wzmocnią pozycję grupy Orlen i przełożą się na wzrost zysków w długiej perspektywie. Zdecydowaliśmy się na odzyskanie perspektywicznych aktywów transportowych, co do których decyzja o sprzedaży zapadła w 2015 roku - podkreśla prezes Daniel Obajtek.

Szef Orlenu wskazuje, że przyjęty kierunek rozwoju stwarza również przestrzeń do współpracy z polską branżą transportową.

Obecnie Orlen przewozi rocznie około 12 mln ton paliw. Zgodnie z przyjętą strategią, około 7 mln ton benzyny, diesla, paliw JET i LPG chce transportować z wykorzystaniem własnych zasobów. Pozostałe 5 mln ton (głównie produktów chemicznych i petrochemicznych) będzie obsługiwane przez przewoźników zewnętrznych.

Spółka podkreśla, że rozbudowa własnych zasobów transportowych pozwoli na zachowanie pełnej kontroli nad produktem w całym łańcuchu logistycznym. Pozwoli też uzyskać wysoką elastyczność operacyjną w zależności od sytuacji na rynku.

Przejęcie spółki OTP jest pierwszym elementem długoterminowej strategii dla logistyki drogowej Orlenu. Cały proces powinien zakończyć się do 2023 roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(222)
WYRÓŻNIONE
bezrobotny
4 lata temu
a kto i komu ,,sprzedał ,,!?
zok
4 lata temu
po roku wyjdzie że koszty będą większe o 100 % ,bo kierowcy będą się domagać słusznie większych pieniędzy ,a do tego znajdzie się miejsce dla 50 pisobajtków za dyrektorską kasę
Łukasz
4 lata temu
Sprzedało PO bo nic im się nie opłacało- nowe samochody, flotę strategicznej Polskiej spółki. Teraz wracają wyeksploatowane przez Holendrów, mam nadzieję że Orlen kupił wg rzeczywistej wartości.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (222)
Anty
rok temu
Zapomniał wspomnieć, że większość z tych 550 kierowców jest zatrudnionych na pseudo działalności b2b. Ci kierowcy są pozbawieni jakichkolwiek urlopów, chorobowego. Pracują na własną odpowiedzialność odpowiadając swoim majątkiem. Pracują w warunkach bardzo szkodliwych dla zdrowia za co Orlen nie ponosi żadnej odpowiedzialności. Wiec czym ten prezes się chwali????
haha
4 lata temu
ale sie bawia za nasze pieniadze
TOm
4 lata temu
Kiedyś to nic się nie opłacało.
qasdghj
4 lata temu
przejeliśmy - przejeliśny nie kupiliśmy
Romcio
4 lata temu
Sprzedali w 2015 żeby odkupić w 2021! Ile dołożyliśmy do tej transakcji i komu?
...
Następna strona