Ewentualna sprzedaż DBR wpisuje się w założenia planu naprawczego Grupy OT Logistics przyjętego blisko rok temu. Plan naprawczy zakłada redukcję zadłużenia grupy m.in. poprzez sprzedaż nieruchomości i aktywów operacyjnych, podano.
"Potencjalna sprzedaż udziałów niemieckiej spółki oraz jednostek pływających OT Logistics przynależnych do tej działalności pozwoli na zasilenie grupy znaczącą kwotą, która posłużyć może redukcji zadłużenia i uregulowaniu istotnych zobowiązań. To kolejna pozytywna informacja, po umowie sprzedaży nieruchomości we Wrocławiu, która przybliża nas do celu planu naprawczego, czyli istotnej redukcji zadłużenia oraz wyraźnej poprawy płynności finansowej OT Logistics w kolejnych miesiącach. Niemal cała nasza dotychczasowa aktywność w segmencie żeglugi śródlądowej prowadzona jest w Niemczech. Skala działalność żeglugi śródlądowej w Polsce od wielu kwartałów pozostaje niewielka, głównie z uwagi na nieodpowiedni stan dróg wodnych" - powiedział prezes OT Logistics Radosław Krawczyk, cytowany w komunikacie.
Na początku września tego roku OT Logistics otrzymała niewiążącą ofertę od kupującego, jednak z uwagi na negocjacje prowadzone z potencjalnym nabywcą informacja ta została utajniona. Ujawnienie informacji związane jest z otrzymaniem od potencjalnego nabywcy finalnej oferty zakupu na kwotę ok. 19 mln euro. Wkrótce rozpoczną się rozmowy dotyczące szczegółów transakcji, której finalizacja oczekiwana jest w pierwszej połowie 2020 r. Finalizacja umowy zależy od spełnienia określonych warunków biznesowych oraz zgód organów nadzorczych kupującego i sprzedającego, podano również.
Deutsche Binnenreederei AG to niemiecka spółka z siedzibą w Berlinie, której podstawowym profilem jest działalność transportowa wodna i spedycja. Spółka zajmuje się także składowaniem, przeładunkami, asystowaniem przy robotach hydrotechnicznych oraz innymi usługami związanymi z działalnością transportową i spedycyjną. OT Logistics posiada 81,08% kapitału zakładowego tej spółki. Grupa OT Logistics dysponuje flotą ok. 600 jednostek żeglugi śródlądowej z czego zdecydowana większość wykorzystywana jest w Niemczech.
Po pierwszym półroczu 2019 r. segment żeglugi śródlądowej i pozostałych przewozów (w którym przychody DBR stanowią większość), stanowił ponad 20% skonsolidowanych przychodów grupy kapitałowej OT Logistics. Wyniki Grupy za III kwartały 2019 r. zostaną opublikowane 29 listopada.
"Grupa kapitałowa OT Logistics realizuje obecnie plan naprawczy przyjęty w grudniu 2018 r. Jego celem jest poprawa płynności finansowej oraz osiągnięcie w 2020 r. skonsolidowanej rentowności EBITDA na poziomie ok. 10% poprzez m.in. zmiany w strukturze zarządzania grupą, centralizację procesów, eliminowanie dublujących się kompetencji, optymalizację stawek za świadczone usługi przy jednoczesnej kontroli kosztów, a także sprzedaż nieruchomości, które nie są wykorzystywane w bieżących operacjach oraz sprzedaż wybranych aktywów operacyjnych. Pozytywne efekty ma przynieść również zmniejszenie nakładów inwestycyjnych. Plan zakłada działania w perspektywie 1-2 lat" - podsumowano.
Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r. Jej skonsolidowane przychody sięgnęły 982,65 mln zł w 2018 r.