"Od lipca tego roku polska naturalna woda mineralna premium pod marką Perlage jest dostępna w jednym ze sklepów sieci E. Leclerc właśnie w Hiszpanii. Wsparcie w nawiązaniu i sfinalizowaniu współpracy zapewniło jej biuro handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Madrycie" - czytamy w komunikacie.
Kierownik biura PAIH w Madrycie Wojciech Łopatkiewicz poinformował, że Agencja przedstawiła sieci E. Leclerc kilka ofert polskich producentów wód mineralnych. Najbardziej zainteresowała ich marka Perlage.
"Pomogliśmy w wypracowaniu zasad współpracy, nie tylko pod względem finansowym, ale też sprzedażowym. Doradziliśmy m.in. jakie strategie stosują hiszpańscy kupcy" - wskazał Łopatkiewicz, cytowany w komunikacie.
Szef ZBH w stolicy Hiszpanii podkreśla, że Perlage jest pierwszą polską marką wody mineralnej w sieci E. Leclerc w Hiszpanii. Zwraca też uwagę, że tamtejszy rynek wód mineralnych jest bardzo hermetyczny.
"Hiszpanię zdominowali krajowi producenci wody mineralnej, którzy należą do unijnych liderów. Walka o własny kawałek tortu jest bardzo trudna, lecz warta świeczki. Hiszpanie, zaraz po Włochach i Niemcach są w czołówce największych konsumentów wody mineralnej w UE" - zaznaczył Łopatkiewicz.
"Rozpoczęcie współpracy z siecią E.Leclerc w Hiszpanii to wynik konsekwentnie realizowanego planu rozwoju marki Perlage na świecie. Bez wątpienia wsparcie handlowe ze strony Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Madrycie, w tym Pana Wojciecha Łopatkiewicza, przyczyniło się do tego sukcesu. Wejście Perlage do sklepu sieci E. Leclerc potwierdza, że strategiczne partnerstwo z PAIH przynosi wymierne korzyści biznesowe" - powiedziała export manager marki Perlage Monika Kuzioła, także cytowana w komunikacie.
Jak podkreśla Kuzioła, Perlage zdobywa konsumentów sektora hotelarskiego i gastronomicznego (HoReCa) na całym świecie.
"Markę premium Perlage wyróżnia to, że jest butelkowana z użyciem specjalnej metody nasycenia CO2 naturalnego pochodzenia. Dzięki temu sposób musowania jest porównywany do tego, które mają najlepsze musujące wina na świecie. Nasza marka jest obecna w wysokiej klasy restauracjach i hotelach, luksusowych galeriach handlowych, występuje też w roli partnera wiodących wydarzeń branżowych. Właśnie w takich miejscach można znaleźć Perlage w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Belgii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, w Chile, USA, Libii, Japonii, Surinamie, czy Gujanie. Wkrótce pojawi się w innych krajach, również dzięki współpracy z PAIH" - wymieniła export manager marki Perlage.
Największymi odbiorcami polskich wód mineralnych są Wielka Brytania (5,2 mln USD w 2018 r.) i Stany Zjednoczone (2,75 mln USD). W pierwszej dziesiątce znajdują się jeszcze m.in. Słowacja (1,4 mln USD), Rosja (1,2 mln USD) i Ukraina (0,8 mln USD). Zaraz za czołówką możemy znaleźć Białoruś (0,175 mln USD) i Hiszpanię (0,125 mln USD), podano w materiale.
"Sektor spożywczy jest jednym z kluczowych obszarów wspieranych przez hiszpańskie biuro PAIH. Firmy, które chciałyby zadebiutować na tamtejszym rynku mogą osobiście skonsultować swoje biznesowe plany z ekspertem PAIH podczas październikowego PAIH Forum Biznesu w Warszawie" - podsumowano w komunikacie.
Misją PAIH jest zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do kraju oraz zasięgu i dynamiki internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez zagraniczne biura handlowe (ZBH) na całym świecie.