"Od ponad roku na Węgrzech realizowany jest ambitny plan modernizacji szpitali w komitacie Pest oraz samym Budapeszcie. Zgodnie z założeniami programu do 2024 roku w stolicy Węgier mają powstać 3 nowe super-szpitale, jak również przebudowane i istotnie doposażone mają zostać wszystkie pozostałe placówki" - powiedział kierownik biura PAIH w Budapeszcie Marcin Karaskiewicz, cytowany w komunikacie.
Część przetargów na dostawę sprzętu medycznego została już rozpisana, kolejne przetargi, m.in. na zakup ok. 3,5 tys. łóżek szpitalnych i ponad 4 tys. sztuk mebli medycznych, mają ukazać się w najbliższej przyszłości, podkreślono.
"Tajlandia słynie z wysokiej jakości opieki medycznej. Zajmuje wysokie, 6. miejsce w globalnym rankingu dostawców tego typu usług. Należy również do jednych z najbardziej popularnych kierunków turystyki medycznej na świecie. Rocznie tajskie szpitale odwiedza ok. 3,5 mln obcokrajowców" - zaznaczył kierownik biura PAIH w Bangkoku Norbert Bąk.
Jak wskazała PAIH, rząd w Bangkoku promuje inwestycje w sektor sprzętu medycznego i dąży do ugruntowania pozycji Tajlandii jako regionalnego centrum medycznego i bazy eksportowej urządzeń medycznych.
"Planowane są duże inwestycje w nowe szpitale i sprzęt, żeby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi medyczne. Sprzyjają temu ulgi podatkowe i inne zachęty inwestycyjne" - dodał Bąk.
Szef ZBH Bangkok podkreśla, że na atrakcyjność tego rynku, z punktu widzenia polskiego przedsiębiorcy, wpływają również zmiany społeczne.
"Tajowie bardzo szybko się starzeją. Odsetek obywateli w wieku powyżej 60 lat jest jednym z najwyższych w regionie ASEAN. Coraz częściej wśród mieszkańców Tajlandii odnotowywane są takie schorzenia jak: nowotwór, cukrzyca, czy choroby serca" - podsumował ekspert.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju.