"Wystawa Światowa Expo 2020 w Dubaju, która ze względu na pandemię koronawirusa odbędzie się w terminie 1.10.2021 - 31.03.2022, to unikalna okazja, by zaprezentować światu szeroką ofertę polskich produktów. Wspólnie z wybranym w konkursie operatorem będziemy dążyć do tego, by była tak wielowymiarowa, jak przygotowywana przez nas ekspozycja w Pawilonie Polski. Zakładamy dwie formy sprzedaży: tradycyjną, stacjonarną, z podstawową ofertą dla niemal 25 mln gości, jak i online z ofertą znacznie szerszą, skierowaną do odbiorców na całym świecie. Zapraszamy do udziału w konkursie podmioty z sektora e-commerce, które dostrzegają w Wystawie Światowej Expo 2020 Dubai unikalny kontekst promocyjny dla rozwoju swojego biznesu w krajach Zatoki Perskiej i nie tylko" - powiedział komisarz generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju Adrian Malinowski, cytowany w komunikacie.
E-sklep - uruchamiany po raz pierwszy w ramach obecności Polski na Wystawach Światowych - zaplanowany został jako platforma sprzedażowa o znacznie szerszym niż showroom w Pawilonie asortymencie, obejmującym zarówno produkty (w tym niematerialne i cyfrowe - np. utwory muzyczne, filmy, gry komputerowe, aplikacje itp.), jak i usługi (np. oferty turystyczne), podano również.
"Przed uczestnikami konkursu stoi zadanie opracowania koncepcji biznesowej sklepu zawierającej opis proponowanych rozwiązań w zakresie m.in.: zasad doboru asortymentu towarów, usług i dostawców, obsługi klientów, funkcjonalności ,,e-sklepu", sposobu promocji polskich branż i marek, logistyki zapewniającej ciągłość dostaw" - czytamy dalej.
Laureat konkursu otrzyma możliwość prowadzenia komercyjnej działalności w formie punktu sprzedaży (showroom) w Pawilonie oraz e-sklepu dostępnego przez internet oraz urządzenia mobile, podał Zespół Expo 2020 Dubai.
Expo 2020 w Dubaju ze względu na pandemię koronawirusa zostało przełożone o rok i potrwa ono od 1 października 2021 r. do 31 marca 2022 r.
Dzień Polski na Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju został zaplanowany na 7 grudnia 2021 roku. Jego obchodom towarzyszyć będzie Forum Gospodarcze Polska-Zjednoczone Emiraty Arabskie, które - jak podkreślają organizatorzy - wielu polskim przedsiębiorcom otworzy drzwi do realnej współpracy z partnerami z całej Zatoki Perskiej. W programie wydarzenia zaplanowano m.in. podpisanie umów dwustronnych, panele biznesowe, sesje biznesowe b2b.
Wystawy Expo należą do największych imprez promocyjnych o zasięgu globalnym. Tematyka wystaw Expo związana jest ze wspólnym poszukiwaniem rozwiązań problemów globalnych. Dotychczas Polska uczestniczyła w Expo w Mediolanie (2015) oraz w Expo w Astanie (2017). W Expo 2020 weźmie ponad 200 państw i organizacji. Organizatorzy szacują, że Wystawę w Dubaju odwiedzi 18 milionów gości, którzy złożą 25 mln wizyt. Udział Polski w Expo 2020 w Dubaju będzie unikalnym kontekstem promocyjnym dla polskich przedsiębiorców, zmagających się z ekonomicznymi skutkami pandemii COVID-19.