"Ponownie zorganizowaliśmy misję dla polskiego biznesu na targi China International Import Expo. Polskę w Szanghaju reprezentowało 36 firm z branży kosmetycznej, spożywczej i usług. W pawilonie narodowym oprócz globalnych polskich graczy, jak KGHM, królowała promocja polskich kosmetyków oraz mody" - powiedział szef szanghajskiego biura PAIH Andrzej Juchniewicz, cytowany w komunikacie.
Spółka Vici zawarła umowę z chińskimi dystrybutorami - Wuhan Wae International Trading Co. oraz Chengdu Rongou Joint Supply Chain, a producent piwa Van Pur podpisał list intencji zakupu produktów z Greenland Trading Commodity Hub.
Jak tłumaczy szef szanghajskiego biura PAIH, w trakcie pierwszej edycji CIIE PAIH i Greenland Group podpisały ramową umowę o współpracy, która zakładała m.in. wsparcie w kontaktach chińskiej grupy z polskimi przedsiębiorstwami.
"W sierpniu tego roku PAIH zorganizowała spotkanie przedstawicieli Greenland Group z potencjalnymi polskimi eksporterami. Owocem zeszłorocznej umowy jest list intencyjny Van Pur i Greenland Trading Commodity Hub" - powiedział Juchniewicz.
"Spółka Van Pur sprzedaje swoje piwa na rynku chińskim już od kilku lat. Wzięliśmy udział w obu edycjach targów CIIE w ramach misji polskich przedsiębiorców. Organizacja i profesjonalizm Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu pozwoliły nam nie tylko zwiększyć rozpoznawalność naszych marek wśród chińskich konsumentów podczas targów, ale również umożliwiły nam podpisanie MoU z jedną z największych firm na świecie wg Fortune Global 500, firmą Greenland Group. Podpisane porozumienie, daje nadzieję na rozszerzenie naszej dystrybucji w sieciach sklepów z żywnością importowaną G-Super" - powiedział dyrektor sprzedaży eksportowej ds. Azji, Van Pur Wojciech Boryczko, cytowany w komunikacie.
Biuro handlowe PAIH w Szanghaju to najdłużej działające zagraniczne przedstawicielstwo Agencji. Miesięcznie odpowiada na kilkadziesiąt zapytań polskich przedsiębiorców w sprawie certyfikacji, kanałów sprzedaży czy wydarzeń targowych w Chinach.
PAIH to punkt pierwszego kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa na rzecz promocji Polski i polskiej gospodarki. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz polską myśl technologiczną. Pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również inwestycje bezpośrednie polskich i zagranicznych firm - ważny element zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego Polski, podkreślono w materiale.