W celu optymalizacji operacji logistycznych DB Schenker skorzysta z inteligentnego systemu wymiarowania dla ładunków - MetriXFreight, który zapewnia ich dokładny pomiar oraz nowej platformy online do obsługi przesyłek - Connect 4.0. Inwestycja powstanie na 4,5-ha działce. Powierzchnia obiektu to 6 071 m2, z czego 5 275 m2 zajmie hala, a 725 m2 zostanie przeznaczonych na część biurową. DB Schenker będzie miał do dyspozycji 57 doków oraz 200 miejsc parkingowych (w tym 30 dla pojazdów TIR i 13 dla VAN), podano.
"Nasi klienci wciąż podnoszą nam poprzeczkę, a my robimy wszystko, aby być dla nich operatorem pierwszego wyboru. Wdrażamy nowe technologie i systemy, które podnoszą jakość obsługi. Inwestujemy w nowoczesną infrastrukturę. Wzmacniamy naszą logistyczną sieć w całej Europie, także w Polsce. Ruszamy z budową nowoczesnego, ekologicznego obiektu na Podkarpaciu. Jeszcze w tym roku otworzymy nowy terminal dla klientów z Lubelszczyzny. Łącznie w nowe terminale inwestujemy w ciągu niecałego roku około 100 mln zł" - powiedział CEO North&East Europe DB Schenker Piotr Zborowski, cytowany w komunikacie.
Terminal DB Schenker w Rzeszowie to kolejna wspólna realizacja DB Schenker i Panattoni.
"Dzięki doświadczeniu i zrealizowaniu ponad 2 mln m2 zgodnie ze standardami zrównoważonego i zielonego budownictwa Panattoni ponownie mogło stać się partnerem DB Schenker, wprowadzając do przedsięwzięcia know-how i zespół doświadczonych specjalistów. Dzięki temu inwestycja przebiega sprawnie, w zaplanowanym terminie, w ramach ustalonego budżetu i w zgodzie z najwyższymi standardami" - dodał CEO Panattoni Robert Dobrzycki.
Panattoni Europe jest częścią Panattoni Development Company, jednego z największych deweloperów powierzchni przemysłowych na świecie.