"Biorąc pod uwagę obecną sytuację związaną z utrzymującą się pandemią, liczba zwolenników e-edukacji na pewno jeszcze wzrośnie, tworząc nową kategorię zakupową. W e-usługach związanych z edukacją, profesjonalnymi szkoleniami czy rozwojem osobistym drzemie duży potencjał" - powiedziała head of consumer credit w PayU Martyna Szczepaniak, cytowana w komunikacie.
Polscy konsumenci należą do jednych z najbardziej otwartych na nowości usług rynku fintech i e-commerce - wartość płatności ratalnych za zakupy przez internet w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła siedmiokrotnie, stwierdzono w informacji.
"Udział płatności ratalnych w całościowej sprzedaży przekroczył już u nas 40%, co pokazuje rosnącą popularność tej metody płatności wśród klientów w branży szkoleń profesjonalnych. Dzięki możliwości miesięcznych płatności ratalnych nasi klienci mogą zdobyć umiejętności programistyczne bez obciążenia finansowego. To inwestycja, która po zdobyciu pierwszej pracy w branży IT zwraca się bardzo szybko" - dodał prezes Coders Lab Marcin Tchórzewski, cytowany w komunikacie.
Dodał, że jego firma od początku ograniczeń wprowadzonych przez rząd odnotowała ponad 50-proc. wzrost zainteresowania uczestnictwem w kursach online, w porównaniu do poprzednich 3 miesięcy.
Według danych GUS, w 2019 roku aż 1/3 Polaków korzystała z internetu w celach edukacyjnych. W zdecydowanej większości byli to jednak uczniowie i studenci poszukujący dodatkowych materiałów naukowych. Popularność kursów online oferowanych przez firmy szkoleniowe była stosunkowo niewielka - zaledwie 5% badanych zadeklarowało zdobywanie nowych umiejętności zawodowych w formie e-learningu. Wiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie może się to zmienić, wymieniono w informacji.
"Pandemia koronawirusa zmusiła sporą część społeczeństwa do przeorganizowania swojego życia. Stała się w pewnym sensie motorem napędowym cyfryzacji w świecie edukacji, w tym kursów" - podsumował Tchórzewski.
PayU jest jednym z wiodących dostawców płatności internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce i Rumunii jest liderem na rynku, a w Czechach ma najsilniejszą pozycją pośród wszystkich niebankowych dostawców usług płatniczych dla e-commerce.