Pepco zamierza utrzymać większe zdyscyplinowanie w kwestii ekspansji na istniejących rynkach. Spółka planuje otworzyć 400 nowych sklepów w 2024 roku wobec 668 placówek w 2023 roku.
Musimy ponownie skoncentrować się na zapewnieniu bardziej wymiernego wzrostu – inwestować mniej, aby osiągnąć więcej – z większym naciskiem na poprawę rentowności i generowanie środków pieniężnych. Możliwości pozostają duże i będziemy starać się je wykorzystać w bardziej ukierunkowany sposób – powiedział Andy Bond, przewodniczący wykonawczy Pepco, cytowany przez serwis DlaHandlu.pl.
– Niezależnie od wymagającego otoczenia rynkowego, Grupa posiada wiodącą na rynku ofertę dla klientów i stabilne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. To utwierdza mnie w przekonaniu o dalszym sukcesie w całej Europie – uzupełnił Bond.
Jak informuje serwis, Pepco chce wzmocnić swoją pozycję na kluczowych rynkach (Wielka Brytania, Polska), a także zwiększyć skalę działalności we Włoszech i Hiszpanii.
Kurs Pepco
Jak pisaliśmy w money.pl, pod koniec września Pepco notowało spadki na giełdzie.
– Pepco od wielu miesięcy jest w trendzie spadkowym, w związku z tym kontynuacja ruchu w dół nie jest zaskoczeniem. Spadków można się było spodziewać, choć może nie o takiej dynamice, jest ona skutkiem negatywnych dla spółki informacji – powiedział PAP Biznes Przemysław Smoliński, analityk BM PKO BP.