Szykuje się jeden z ciekawszych debiutów giełdowych. Już pod koniec maja do obrotu na GPW powinny trafić akcje Pepco Group - właściciela sieci sklepów o tej samej nazwie.
Zanim inwestorzy dostaną możliwość zakupu akcji na giełdzie, spółka wcześniej sprzedaje udziały w ramach oferty publicznej. Papiery wartościowe trafią nie tylko do dużych inwestorów i instytucji finansowych, ale też część pójdzie do inwestorów indywidualnych. Dla nich zapisy na akcje ruszają już w czwartek 6 maja i potrwają do 13 maja.
Następnie między 14 i 18 maja chęć zakupu akcji będą zgłaszać najwięksi rynkowi gracze.
"Przedmiotem oferty publicznej jest nie więcej niż 102 mln 718 tys. 447 akcji spółki (akcje oferowane), stanowiących 17,9 proc. kapitału zakładowego spółki w chwili dopuszczenia do obrotu. Akcje są oferowane po cenie w przedziale od 38 zł do 46 zł" - czytamy w komunikacie Pepco.
Przy takiej cenie wartość całego biznesu Pepco można szacować na około 22-26,5 mld zł. Tylko ze sprzedaży akcji w ofercie publicznej firma liczy na wpływy w wysokości około 4,7 mld zł. Mogą sięgnąć 5,4 mld zł, bo pula sprzedawanych akcji może zostać powiększona do nieco ponad 118 mln.
Sprzedaż dotyczy wyłącznie akcji już istniejących, których pozbywają się dotychczasowi akcjonariusze. Do nich należą członkowie kadry zarządzającej Pepco Group (mniejszościowi akcjonariusze sprzedający) i Pepco Holdco Limited (główny akcjonariusz sprzedający) tj. podmiot kontrolowany przez koncern z Republiki Południowej Afryki - Steinhoff.
Czytaj więcej: PKB Polski. Ekonomiści mocno podnieśli prognozy na 2021 rok
Zapisy na akcje od inwestorów indywidualnych przyjmowane będą po cenie maksymalnej ustalonej na 46 zł za akcję. Ostateczna cena i liczba akcji będzie określona po zebraniu zapisów od wszystkich zainteresowanych inwestorów. Cena nie może być większa niż 46 zł, ale może być mniejsza.
Przewidywany dzień rozpoczęcia notowań akcji na GPW to 26 maja.
- Publikacja naszego prospektu to kolejny ważny krok w kierunku wprowadzenia Pepco Group na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Grupa ma jasno przyjętą strategię, zakładającą zwiększenie w perspektywie długoterminowej liczby sklepów Pepco i Dealz w całej Europie o ponad 8000 - zapowiedział dyrektor generalny (CEO) Pepco Group Andy Bond.