Decyzja wojewody określa m.in. zapotrzebowanie terenowe i warunki realizacji inwestycji oraz daje możliwość na podjęcie dalszych procedur administracyjnych, np. ubiegania się o pozwolenie na budowę. Obecnie trwa proces pozyskiwania ostatniej, brakującej decyzji lokalizacyjnej, poinformowano.
"Planowana trasa rurociągu w województwie małopolskim ma ok. 25 km długości i będzie przebiegać przez trzy gminy: Bolesław, Bukowno, Trzebinia, gdzie zlokalizowano terminal paliw. Decyzja lokalizacyjna śląskiego wojewody obejmuje odcinek o łącznej długości ok. 35,5 km, gminy: Boronów, Woźniki oraz Koziegłowy" - czytamy w komunikacie.
Inwestycja stanowi przedłużenie o ok. 97 km istniejącej magistrali rurociągowej Płock - Koluszki - Boronów do Terminalu Paliw w Trzebini. Celem budowy rurociągu jest poprawa bezpieczeństwa zaopatrzenia południa Polski w paliwa poprzez zwiększenie zasięgu transportu rurociągowego z zakładu głównego PKN Orlen. Rurociąg Boronów - Trzebinia oznacza również ograniczenie transportu produktów naftowych lokalnymi drogami. Projekt powstaje w oparciu o ustawę z 22 lutego 2019 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w sektorze naftowym, która weszła w życie 18 kwietnia 2019 r., podsumowano.
Prezes PERN Igor Wasilewski mówił w lipcu w rozmowie z ISBnews, że spółka będzie chciała wybrać wykonawcę tej inwestycji w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
PERN to krajowy lider logistyki naftowej i wiodący podmiot w zakresie magazynowania ropy naftowej i paliw płynnych oraz transportu rurociągowego ropy naftowej i paliw. Przychody spółki wyniosły 1,35 mld zł w 2019 roku.