"To nie tylko nabycie udziałów, ale też to, co jest misją PFR - czyli rozwój i nowe inwestycje. Zakładamy, w perspektywie najbliższych 4 lat jako konsorcjum zainwestujemy blisko 2 mld zł w rozbudowę DCT. W perspektywie 2021 r. chcemy, by terminal osiągnął łączną przepustowość 3 mln kontenerów, a w kolejnych latach planujemy budowę Terminala 3, dzięki czemu w roku 2024-2025 DCT uzyskałoby łączną przepustowość 4,5 mln TEU i z pewnością byłby to nr 1 port kontenerowy na Bałtyku" - powiedział Borys podczas konferencji prasowej.
W 2018 r. DCT przeładował 1,9 mln TEU, a w 2019 r. liczba ta ma wzrosnąć do ok. 2 mln TEU.
Borys podkreślił także, że inwestycja PFR ma charakter długoterminowy, a jego udział wynosi 30% przy 40-proc. udziale PSA International oraz 30-proc. IFM Global Infrastructure Fund.
"To inwestycja 'prawie na zawsze'. Zamierzamy w długim terminie inwestować w rozwój infrastruktury" - dodał Borys.
Pytany o finansowanie inwestycji wskazał, że w ramach transakcji jej uczestnicy współpracują z konsorcjum 8 banków, z którymi uzgodniono warunki finansowania długoterminowego.
DCT Gdańsk to największy terminal kontenerowy w Polsce. Liczba obsłużonych w nim kontenerów osiągnęła 1,9 mln TEU (ekwiwalent kontenera 20-stopowego) w 2018 r. Ma 1,3 km nabrzeży i maksymalnie 17 m głębokości, dzięki czemu jest przygotowany do obsługi największych kontenerowców.