Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Pilnie strzeżona tajemnica polskiego miliardera. Nawet teraz nie pokazał twarzy

9
Podziel się:

Marek Piechocki, współzałożyciel i prezes Grupy LPP, odpierał oskarżenia o kontynuowanie działalności firmy w Rosji. Zorganizowano konferencję. Słynący z anonimowości miliarder również tym razem nie ujawnił swojego wizerunku.

Pilnie strzeżona tajemnica polskiego miliardera. Nawet teraz nie pokazał twarzy
Prezes LPP Marek Piechocki nie ujawnia swojego wizerunku (Getty Images, LPP, SOPA Images)

W piątek, po amerykańskich doniesieniach ws. zwijania biznesu w Rosji, akcje Grupy LPP potaniały aż o 35 proc. Według Hindenburga LPP formalnie sprzedał swój biznes, ale w praktyce nadal go kontroluje przez inne spółki. Oceniano, że tak duży spadek w trakcie jednej sesji to prawdziwy ewenement na warszawskiej giełdzie.

Jeszcze w piątek spółka wydała komunikat. Zaraz po weekendzie zorganizowano konferencję dla inwestorów. Firma LPP stanowczo zaprzecza tezom stawianym przez Hindenburg Research i złożyła do prokuratury zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę spółki, jej akcjonariuszy i inwestorów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dlaczego studio z Litwy, pracujące dla Atari, przywozi 50 pracowników na konferencję do Poznania?

Prezes na konferencji LPP. Marek Piechocki nie pokazał twarzy

W konferencji prasowej wzięli udział:

  • Marek Piechocki, współzałożyciel i prezes Grupy LPP,
  • Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes ds. finansowych Grupy LPP.

Podczas transmisji internetowej można było zobaczyć Lutkiewicza, ale Piechocki nie pokazał swojej twarzy. Transmitowany był wyłącznie jego głos. Miliarder od lat słynie z tego, że strzeże nie tylko prywatności, ale i wizerunku.

Jak pisał serwis wirtualnemedia.pl, w mediach nie ma jego żadnych zdjęć, a prawa do tych wcześniej opublikowanych wykupili współpracownicy. "Biznesmen nie uczestniczy w oficjalnych wydarzeniach dotyczących firmy, np. konferencjach prasowych czy uroczystościach, na których obecni są fotoreporterzy" - czytamy.

Piechocki wielokrotnie był pytany o powody, dlaczego ukrywa przed mediami swoją twarz. - – Ochrona wizerunku jest moją prywatną decyzją, dzięki której niezależnie od osiągnięć zawodowych mogę czuć się swobodnie, np. załatwiając codzienne sprawy – mówił "Wyborczej" w jednym z wywiadów Marek Piechocki, prezes LPP.

Tajemniczy miliarderzy. Nie tylko Marek Piechocki strzeże wizerunku

Piechocki jest jednym z kilku "tajemniczych miliarderów" w Polsce. Z pilnego strzeżenia swojego wizerunku słynie też Tomasz Biernacki, twórca sieci sklepów Dino.

W jego przypadku zasłoną tajemnicy owiane są również inne szczegóły. O Biernackim wiadomo niewiele. Rocznik 1973. Pierwszy sklep pod marką Supermarket Dino otworzył w 1999 roku w Gostyniu. Pochodzi z Czeluścina, wsi w województwo wielkopolskim. Na początku lat 90. z bratem Wojciechem prowadził Zakład Przemysłu Mięsnego "Biernacki". Wojciech prowadzi go do dzisiaj.

Jak pisaliśmy w money.pl, mediów jak ognia unika też Tadeusz Chmiel. Nie udostępnia zdjęć, nie komentuje bieżących wydarzeń z branży. Zaczynał pod koniec lat 70., produkując w przydomowym warsztacie stolarskim meble kuchenne. Na przełomie lat 80 i 90. połączył siły z kolegą Andrzejem Miazgą i rozpoczęli budowę Black Red White.

wykres dla: LPP
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
WYRÓŻNIONE
temat z otchł...
8 miesięcy temu
a niech sprzedają w Rosji, z czego robicie aferę? To firma nastawiona na zysk, a nie instytucja charytatywna
Zakupy.
8 miesięcy temu
A ja se u nich dzisiaj zakupy zrobiłem w nagrodę, jeśli to prawda. Inni na masową skalę z Rosją handlują to czemu nie oni? Nie popieram handlu z Rosją ale skoro prawie nikt nie wyszedł to czemu oni by mieli to zrobić?
Nauczyciel WO...
8 miesięcy temu
Marki LPP to duma Polski. Brawo.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (9)
Hhh
7 miesięcy temu
No i brawo...nie chce być cielebryta
cashback
8 miesięcy temu
Jeśli chodzi o dbanie o prywatność, to taka postawa powinna być nagłaśniana i propagowana. Już zresztą, powoli staje się wyznacznikiem naprawdę wysokiej pozycji społecznej to, że w ogólnodostępnych zasobach sieci cię nie ma, poza ściśle kontrolowanym przekazem. A ta afera powinna zwrócić uwagę na patologie, jakimi obrastają pozytywne skądinąd fenomeny "watchdogów" i "whistleblowerów".
Zakupy.
8 miesięcy temu
A ja se u nich dzisiaj zakupy zrobiłem w nagrodę, jeśli to prawda. Inni na masową skalę z Rosją handlują to czemu nie oni? Nie popieram handlu z Rosją ale skoro prawie nikt nie wyszedł to czemu oni by mieli to zrobić?
Victor
8 miesięcy temu
Zwracam honor.
Victor
8 miesięcy temu
Reserved jest amerykańskie a jakaś grupa zawsze się do burty przyklei aby otworzyć nowy rynek zbytu.