"Do 2025 roku rynek zamówień jedzenia online wzrośnie ponad czterokrotnie. Pod koniec br. jego wartość wyniesie blisko 1,8 mld zł. Jedzenie z dowozem najczęściej zamawiają osoby pomiędzy 15. a 34. rokiem życia. Zamawiający, którzy odwiedzają agregatory typu PizzaPortal.pl, w 2019 roku częściej dokonywali zamówień za pomocą urządzeń mobilnych" - czytamy w komunikacie poświęconym raportowi.
Rynek zamówień jedzenia online rośnie 40% r/r, wskazano w informacji.
"Największą grupę zamawiających jedzenie z dostawą stanowią osoby pomiędzy 15. a 34. rokiem życia - 64%. Natomiast najliczniejsza grupa zamawiających jedzenie online np. za pomocą agregatorów to klienci w wieku 25-34 lata - 39%. Systematycznie rośnie też odsetek osób powyżej 40. roku życia, które zamawiają posiłki. Ich zamówienia są większe o kilkadziesiąt procent od średniego koszyka" - czytamy dalej.
Ponad 80% internautów zamawia jedzenie z dowozem, ale nadal ponad połowa z nich dzwoni bezpośrednio do restauracji. Zamawiający, którzy odwiedzają agregatory w 2019 roku częściej dokonywali zamówień za pomocą urządzeń mobilnych - 64%. Z komputera natomiast korzystało 36%. Zdecydowanie częściej zamawiają użytkownicy telefonów z Androidem - ich liczba jest ponad dwukrotnie wyższa niż osób korzystających ze smartfonów z systemem iOS.
"Gdy w 2018 roku rząd wprowadził ograniczenia związane z handlem w niedziele, serwis PizzaPortal.pl notował nawet 40-proc. wzrosty zamówień. Widzieliśmy wyraźną różnicę między niedzielami handlowymi i niehandlowymi. Rekordowa liczba zamówień padała również w święta takie jak Andrzejki czy Walentynki. Dziś sytuacja wygląda inaczej. Procentowy średni wzrost liczby zamówień w niedziele niehandlowe w stosunku do niedziel handlowych wynosi 21%. Z naszych obserwacji wynika, że konsumenci przywykli już do zamkniętych sklepów w niedziele i są bardziej przygotowani, zaopatrując się w jedzenie w tygodniu" - powiedział CEO PizzaPortal.pl Piotr Kruszyński, cytowany w komunikacie.
Średni koszyk zamówienia w 2019 roku wyniósł 43,9 zł. To wzrost o prawie 3 zł w porównaniu do 2018 roku. Najbardziej popularnym daniem w dostawie nadal jest pizza i stanowi ponad 50% wszystkich zamówień. Na drugim miejscu znajduje się kuchnia amerykańska i burgery, a na kolejnych kuchnia azjatycka, arabska i dania domowe.
"Najchętniej zamawiają mieszkańcy Łodzi, Trójmiasta i Wrocławia. To zmiana w porównaniu do 2018 roku, gdzie na pierwszym miejscu znajdował się Kraków, a Łódź była wówczas na dziesiątej pozycji. Wśród ulubionych smaków Polaków nadal króluje Capricciosa i wybiera ją niemal co dziesiąty zamawiający pizzę. Na pozostałych miejscach są takie klasyki, jak Margherita, Pepperoni czy Hawajska" - dodał dyrektor marketingu PizzaPortal.pl Tomasz Lipiński, także cytowany w komunikacie.
PizzaPortal.pl jest pierwszym w Polsce serwisem umożliwiającym zamawianie jedzenia online. Działa na rynku od 2010 roku i skupia oferty blisko 4 000 restauracji z ponad 300 miast w całym kraju.