"Dwa lata temu mieliśmy plan, żeby napędzać się nawzajem, inwestując w małe polskie przedsiębiorstwa. Ten plan udało się zrealizować. Współpracujemy dziś z ok. 170 polskimi producentami, a ich produkcja zwiększyła się w tym czasie o 9%. Ponadto te firmy zyskały stabilność i perspektywy do dalszych inwestycji" - powiedział Obajtek na konferencji prasowej w trakcie Kongresu 590 w Rzeszowie. Agencja ISBnews jest patronem medialnym tego wydarzenia.
Zaznaczył, że koncern chce również zwiększać udział polskich produktów w sprzedaży na stacjach w Czechach czy w Niemczech.
"Oczywiście, ten udział jest dziś znacznie niższy niż w Polsce, bo w całej Europie świadomość chęci wspierania rodzimych producentów rośnie, dlatego za granicą polskie produkty sprzedajemy głównie pod markami własnymi Orlenu" - powiedziała ISBnews członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej Patrycja Klarecka.
"Z PKN Orlen współpracujemy od 2014 roku, w tym czasie nasze obroty wzrosły trzykrotnie, przy zachowaniu poziomu rentowności, a rozpoznawalność naszego produktu znacząco wzrosła w całym kraju" - powiedział dyrektor handlowy spółki Sekpol, producenta sękacza, Adrian Lach.
Podkreślił, że spółka jest gotowa do współpracy także na rynkach czeskim i niemieckim.
Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 109,7 mld zł w 2018 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.