"O rozwoju PKN Orlen myślimy w perspektywie długofalowej. Zdajemy sobie sprawę z tego, że znaczenie napędów konwencjonalnych w transporcie będzie się zmniejszać, dlatego nasza strategia przewiduje również rozwój paliw alternatywnych. Wodór, z uwagi na możliwy zasięg i dużą masę, którą jest w stanie napędzać, jest paliwem szczególnie perspektywicznym w kontekście transportu publicznego. Porozumienie z miastem Płock jest kolejnym krokiem, który przybliża nas do komercyjnego wdrożenia tej technologii w Polsce. Dzięki wymianie informacji będziemy mogli lepiej poznać oczekiwania potencjalnego klienta oraz wyzwania technologiczne, z którymi będziemy musieli się zmierzyć. W ubiegłym roku podobne listy intencyjne podpisaliśmy z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią oraz firmą PESA Bydgoszcz, a w najbliższym czasie zamierzamy porozumieć się z kolejnymi samorządami" - powiedział członek zarządu PKN Orlen ds. operacyjnych Józef Węgrecki, cytowany w komunikacie.
Obecnie Grupa Orlen wytwarza ok. 45 ton wodoru na godzinę, z czego większość zużywana jest na potrzeby procesów produkcyjnych. Koncern rozpoczął już realizację instalacji doczyszczania wodoru, która od 2021 roku pozwoli na wprowadzenie tego paliwa na rynek, przypomniano.
Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 109,7 mld zł w 2018 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.