PKN Orlen w swojej strategii chce bardzo mocno rozwijać sprzedaż pozapaliwową. - Idziemy w formaty pozapaliwowe - powiedział prezes Orlenu Daniel Obajtek podczas konferencji prasowej.
- Będziemy inwestować wspólnie z firmą Ruch, którą niedawno nabyliśmy - dodał.
Prezes zapowiedział, że tym roku powstanie 40 punktów pod wspólną marką "Orlen w Ruchu". Docelowo ma powstać 900 punktów w ciągu pięciu lat. Paliwowy koncern chce także rozwijać usługi kurierskie - zapowiada 5,5 tys punktów odbioru paczek w tym roku i ok. 10 tys. w ciągu pięciu lat. Zaczyna też stawiać automaty do paczek - w tym roku powstanie ich 500, w ciągu dwóch lat - 2 tys. , a w ciągu kilkunastu lat - ok. 10 tys.
Obecnie niekwestionowanym liderem na polskim rynku paczkomatów jest firma InPost, która do końca 2020 roku postawiła ich 10,7 tys. W najbliższym czasie chce zwiększyć ich liczbę do14,5-15,5 tys.
Orlen przejął kontrolę nad Ruchem w listopadzie 2020 roku – koncern paliwowy objął 65 proc. akcji spółki. Ruch jest organizatorem sieci saloników prasowych i kiosków w Polsce, jak również prowadzi działalność w zakresie dystrybucji prasy i książek (w tym sprzedaż internetową), a także usług kurierskich (usługa "Paczka w Ruchu").
Zobacz też: Liczba zakażeń spada, liczba zgonów nie. 2021 zaczyna się tak samo źle, jak się kończył 2020
Prezes płockiego koncernu przypomniał podczas konferencji, że Orlen ma wiele produktów pod własną marką i te produktu będą dostępne w punktach "Orlen w Ruchu”. - Nie zapominamy o kolportażu prasy. Orlen nie schodzi z kolportażu prasy, ale to wymaga pewnego procesu optymalizacji, pewnej wspólnej logistyki - dodał.
W ubiegłym tygodniu Orlen dostał zgodę UOKiK na przejęcie spółki Polska Press. Teraz nic już nie stoi na przeszkodzie, żeby paliwowy gigant nabył kilkadziesiąt tytułów prasowych.
Orlen jest koncernem paliwowo-energetycznym, ale w swojej strategii zakłada, że w ciągu 10 lat przeznaczy na inwestycje w segment detaliczny 11 mld zł.