"Na pewno nie będziemy schodzić z tej drogi wspierania sportu. Rozpoznawalność marki jest dla nas bardzo ważna, sam ekwiwalent reklamowy naszej obecności w Formule 1 to ok. 400 mln zł" - powiedział Obajtek podczas wideokonferencji.
Jak podkreślił, Robert Kubica jest bardzo dobrze odbierany przez Polaków, jak również za granicą, a z badań wynika, że ok. 70% respondentów wiąże go z Orlenem.
PKN Orlen podkreśla, że sponsoring motorsportu to ważny element budowania globalnego zasięgu marki. Koncern posiada aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej, swoje produkty oferuje w ponad 100 krajach na całym świecie, a 60% obrotów w całej grupie generowanych jest na rynkach zagranicznych.
Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 111,2 mld zł w 2019 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.