"Mamy niezbędne elementy, żeby taka platforma mogła funkcjonować. Chcemy by była platformą otwartą - by nie była dostępna dla samochodów tylko z parkingów PKO Leasing czy Masterlease. Chcemy, by dołączyli do niej zewnętrzni dealerzy samochodów. Liczymy, że z tej platformy będą korzystać również klienci z innych banków. Z czasem ona też będzie dostępna dla innych partnerów, którzy będą mogli na niej zaoferować dodatkowe usługi czy produkty" - powiedział dyrektor pionu klienta detalicznego PKO BP Szymon Wałach podczas konferencji prasowej.
Jak poinformował, bank rozpoczął już prace nad platformą.
"Tych pomysłów mamy wiele. Chcemy, żeby platforma samochodowa wystartowała w przyszłym roku - to jest bardziej czas późnego pierwszego półrocza" - powiedział prezes Zbigniew Jagiełło podczas konferencji.
Wśród celów opublikowanej dziś strategii PKO BP na lata 2020-2022 bank zakłada m.in. koszt ryzyka w 2022 r. w przedziale 0,6-0,75%, wskaźnik C/I w 2022 r. na poziomie około 41%; wskaźnik ROE: docelowo w 2022 r. na poziomie 12% oraz zysk netto powyżej 5 mld zł w 2022 r.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 341,55 mld zł na koniec III kw. 2019 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.