Najciekawsze mecze polskiej Ekstraklasy w telewizji oglądają setki tysięcy kibiców. Rozgrywki piłkarskie są relacjonowane w prasie, internecie i innych mediach. Wszędzie tam reklamowane są różne marki. Wśród nich zawsze pojawia się logo PKO BP.
Największy polski bank jest sponsorem tytularnym całych rozgrywek. W zamian za taką promocję płaci niemałe pieniądze. Niektórzy mogą się zastanawiać, co ma z tego PKO BP? Odpowiedź jest prosta. Właśnie reklamę.
Czytaj więcej: Daniel Obajtek najhojniej wynagradzany przez państwowe spółki. Porównaliśmy zarobki prezesów
Sama Ekstraklasa podała, że w okresie od 16 marca 2020 do 15 marca 2021 roku tzw. ekwiwalent reklamowy PKO BP wyniósł blisko 321 mln zł. Takich wyliczeń dokonała firma badawcza Sponsoring Insight.
Ta kwota to koszt reklamy, który bank musiałaby ponieść, aby zaistnieć w mediach w takim wymiarze, jaki dał jej sponsoring. Zagłębiając się w szczegóły, okazuje się, że 172 mln zł ekwiwalentu reklamowego przypadło na internet, blisko 117 mln zł na telewizję.
Na podobną reklamę w prasie PKO BP wydałby ponad 23 mln zł, a w social mediach (bez kanałów własnych ESA) - 6 mln zł. Do tego około 2,8 mln zł przypadające na radio.
Co ciekawe, mimo pandemii i ograniczenia rozgrywek piłkarskich, wartość ekwiwalentu reklamowego wzrosła o 30 proc. w porównaniu do takiego samego okresu rok wcześniej. Wtedy wyniósł 245 mln zł.
Czytaj więcej: Prezes GPW o wyborze między ZUS i IKE: najgorsza trzecia opcja. "Powolne upuszczanie krwi"
- To niezwykle ważne, że długoterminowy projekt, jakim stała się dla nas kooperacja z Ekstraklasą, od razu zyskała status wymiernego modelu marketingowego. (...) Pandemia bynajmniej nie sprawiła, że zrezygnowaliśmy z całego szeregu podejmowanych marketingowych i medialnych działalności. Nasze przywiązanie do marki oznacza codzienną współpracę z najlepszymi klubami w Polsce - wskazuje Mariusz Chłopik, dyrektor biura ekstraklasy i gamingu w PKO BP.
Łącznie profile w social mediach 16 klubów grających w Ekstraklasie oraz oficjalne kanały ligi śledzi obecnie prawie 6 mln kibiców.